کمپرسور بیتزر (Bitzer) انواع کمپرسور بیتزر (2)

کمپرسور بیتزر (Bitzer) – انواع کمپرسور بیتزر
کمپرسور اسکرو بیتزر

کمپرسورهای باز به کمپرسورهای گفته میشود، که موتور الکتریکی از محفظه تراکم جدا بوده و توسط یک شفت به یکدیگر متصل میشوند. برخلاف نوع Single این نوع کمپرسور از دو مارپیچ نر و ماده تشکیل شده که در درون یکدیگر چرخش می کنند.. سنسورهای PTC نصب شده در خط دیسشارژ و موتور در مدول نصب شده در تخته کلمپ با یکدیگر سری می شوند به داخل جهت کنترل قطعه ای به نام SEE1 یا INT69 وارد شده است. اگر شیر CR4 باز شود فشار در محفظه روغن افزایش یافته و در اثر این نیرو اسلایدر به سمت چپ حرکت می کند و کمپرسور اسکرو با حداکثر ظرفیت برودتی وارد سیستم می گردد. لذا هزینه تعویض روغن و شستشوی سیکل تبرید چیلرهای کمپرسورهای اسکرو، در مقایسه با کمپرسورهای دیگر پیچیده تر میباشد. علاوه بر این، محدوده های کاربرد از نظر پایین تر بودن درجه حرارت تخلیه اشباع و بالاتر بودن نسبت فشار (پمپ های حرارتی) بدون کاهش قابلیت عملکرد به طور قابل ملاحظه ای افزایش یافته است. در حال حاضر استفاده از کمپرسور اسکرو twin به نسبت نوع single در سیستم های برودتی بسیار مرسوم تر است. یکی از این موارد سیستم لیکویید انجکشن میباشد که در صورتی که دمای سیم پیچ و یا دیسشارژ بالاتر از حد استاندار رود باید این سیستم فعال گردد.

کمپرسور اسکرو بیتزر

This has  been gen᠎er at ed with GSA C ontent Genera to r ᠎DEMO᠎!

با توجه به شکل زیر اگر ساختار داخلی کمپرسور متناسب با نسبت فشار نباشد عملکرد کمپرسور از بازده آیزنتروپیک فاصله خواهد گرفت و دمای کمپرسور و انرژی مصرفی کمپرسور بالاتر می­رود. در طول حرکت به سمت خروجی کمپرسور، با کاهش فضای مابین روتورها بخار مبرد متراکم، فشار آن افزایش تا در نهایت از پورت دیسشارژ کمپرسور (Discharge port) خارج می گردد. اندازه لوله مکش یا شیر ورودی 54 میلیمتر یا 1/8-2 اینچ و سایز لوله خروجی یا شیر خروجی 42 میلیمتر یا 5/8-1 اینچ می باشد. یک کمپرسور می تواند به تنهایی ظرفیتی به اندازه ۴۰۰ تن تبرید را به دارا میباشد. با توجه فیزیک و اندازه های آن جابجایی و انتقال آن دشوار پر هزینه خواهد بود. کمپرسور اسکرو Screw compressor جز دسته کمپرسورهای جابجایی مثبت بوده و یکی از رایج ترین انواع کمپرسور مورد استفاده در صنایع تهویه مطبوع و تبرید جهت استفاده در سیستم های سنگین و نیمه سنگین می باشد. در نمودار زیر نشان داده شده از بیشتر یا کمتر شدن تراکم، نسبت تراکم سیستم (CR) بایستی برابر نسبت تراکم داخلی کمپرسور (Pi) باشد. این کمپرسور دارای قطعات کمتر مکانیکی میباشد و دارای ظرفیت های بالایی میباشد. ᠎C onte nt was gen​erat ed wi᠎th the help  of GSA C​onte nt Generat​or D emov​ersi᠎on!

شرکت بیتزر BITZER از معتبرترین برندهای آلمانی کمپرسور در ایران با ضمانت خرید و قطعات یدکی در دسترس اعتبار مناسبی در ایران دارد. چنانچه ویسکوزیته روغن مناسب نباشد در تماس با مبرد بسیار رقیق میشود و عملکرد خود را در بحث روانکاری قطعات از دست میدهد و نیازمند تعویض و یا اضافه نمودن روغن میشود که در دراز مدت علاوه بر آسیب بر دستگاه، هزینههای نگهداری را نیز افزایش میدهد. کارکرد در دمای اشباع خیلی پایین می تواند باعث مشکلات روغن و خنک کردن سیم پیچ شود و کارکرد در دماهای بالای اشباع کندانس می تواند باعث کوتاه شدن عمر کمپرسور به دلیل نامناسب بودن خنک کاری سیم پیچ و محفظه کمپرس کردن شود. با توجه به قدرتی که این نوع کمپرسور های Bitzer دارند، در چیلر های خنک کننده هوا و پمپ های حرارتی کاربرد بسیاری دارند. در نرم افزار انتخاب کمپرسور شرکت معظم هنبل کمپرسور مدل RC2180 را جهت چیلر تراکمی در شرایط چیلر تراکمی آب خنک و در شرایط چیلر تراکمی هواخنک بررسی میکنیم.

در سال بعد یعنی سال 1989 شرکت بیتزر، کارخانه دیگر خود را در کشور آمریکا احداث کرد. در سال 1934 مارتین بیتزر شرکت Apparatebau für Kältetechnik را تاسیس کرد که بعدها به شرکت بیتزر تغییر راه اندازی کمپرسور اسکرو بیتزر نام داد. کمپرسور بیتزر آلمان، مارتین بیتزر شرکتی را که بعد ها Bitzer نام گرفت را در سال 1934 با عنوان Apparatebau für Kältetechnik تاسیس کرد. کمپرسور اسکرو کامپکت بیتزر Bitzer در بازه های بالایی از دمای اواپراتور و کندانسور قابلیت استفاده دارد . کمپرسور Bitzer سری CSH تولید شده توسط کمپانی Bitzer در کشور آلمان است. بیتزر در Armaturenwerk altenburg Gmbh اقدام به طراحی و تولید انواع شیرها، سایت گلس، فلنج و فیتینگ، جهت صنایع تهویه مطبوع و سرمایشی نموده است. در چیلرهای تراکمی کمپرسور اسکرو با توجه به حساسیت های بالای آن در صورتی کوچکترین اشتباه در محاسبات و طراحی سیستم کنترل باعث از کار افتادن کمپرسور اسکرو میگردد. انواع کمپرسورهای بیتزر عبارتند از کمپرسور سیلندر پیستونی (رفتی برگشتی)، کمپرسور اسکرو و کمپرسور اسکرال که هر یک در ظرفیتهای متنوع و ساختارهای مختلف؛ طراحی و تولید میشوند. در کمپرسور های سیلندر پیستونی با توجه به شرایط کارکردشان این نسبت تراکم متناسب با نسبت فشار میباشد و سوپاپ کمپرسور سیلندر پیستونی با توجه به متراکم کردن مبرد در محفظه سیلندر به محض رسیدن به مقدار فشار دیسشارژ سوپاپ باز گشته و مقدار تراکم حجم با فشار متناسب است.

درباره ی admin_asooweb

مطلب پیشنهادی

چاپ پرچم تجاری (6)

چاپ پرچم ساحلی بادبانی انواع پرچم ساحلی بادبانی     در هم اکنون حاضر، چاپ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *