چرا انتخابات ریاست جمهوری عراق به تعویق افتاد؟

[ad_1]

یک کارشناس مسائل منطقه در تشریح علت به تعویق افتادن انتخابات ریاست جمهوری عراق گفت: ناهماهنگی موج باعث شد که انتخابات ریاست جمهوری و نخست وزیری به تعویق بیفتد اما به نظر می رسد مجلس شیعیان رو به جلو است. با توصیه های انجام شده.»

حسین کنعان مقدم در گفت وگو با ایسنا، با بیان این مطلب اظهار کرد: پس از انتخابات و تشکیل جناح های مختلف در پارلمان عراق، شاهد اختلافاتی در بیت شیعه بودیم که سعی شد برخی از عناصر مرتبط با غرب این کار را نکنند. همکاری لازم را ایجاد کنید.»

وی افزود: جنبش صدر در تلاش برای کسب اکثریت است و مذاکراتی با بارزانی، عامری و نوری مالکی و سایر گروه های شیعه انجام شده اما هنوز به تصمیمی نرسیده است، در واقع صدر در تلاش است. برای ساختن یک کشور برتر.» .

کارشناس مسائل منطقه همچنین گفت: العامری نیز به دنبال ایجاد یک کشور واحد است و صدریان نباید حاکمان عالی دیکتاتوری باشند و این تحولات انتخاب نخست وزیر و وزیر را نیز به تاخیر می اندازد. در واقع با توصیه هایی که انجام شد به نظر می رسد مذهب شیعه به سمت وحدت پیش می رود. در غیر این صورت شاهد استقرار جهت مخالف خواهیم بود.

وی در خصوص نقش بازیگران منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای در توسعه عراق گفت: آمریکا، عربستان، قطر و برخی از موج‌ها تلاش می‌کنند روی سیاست و فضای عراق که به سمت مشارکت پیش می‌رود، کار کنند. ترک ها و امارات نیز در تلاش برای بسیج برخی گروه ها هستند. هر چند جای چندانی نیست.

کنعان مقدم درباره بحث کردها برای انتخاب هوشیار زیباری به عنوان رئیس جمهور گفت: از آنجایی که کردها باید مردی را انتخاب کنند، ریاست در اتحادیه میهنی بود و خانواده بارزانی هیچ دخالتی ندارند، اما اکنون خانواده بارزانی به دنبال این هستند. ” بعید است که کسی از حزب دمکرات کردستان را وارد عرصه کند، اما تاریخش زیباست، توجه مجلس را به خود جلب کند.

انتهای پیام/

[ad_2]
Source link

درباره ی admin_asooweb

مطلب پیشنهادی

چاپ پرچم تجاری (6)

چاپ پرچم ساحلی بادبانی انواع پرچم ساحلی بادبانی     در هم اکنون حاضر، چاپ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *