پیش بینی تعطیلی ۶۰ درصدی آژانس های گردشگری خراسان شمالی تا سال آینده

[ad_1]

ایسنا/خراسان شمالی رئیس هیات مدیره انجمن صنفی دفاتر گردشگری خراسان شمالی از پیش بینی تعطیلی ۶۰ درصدی آژانس های گردشگری این استان تا سال آینده خبر داد.

حسن سدیدی در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به اینکه طی دو سه سال گذشته حمایت های خیلی زیادی از اقامتگاه های بوم گردی شده است، گفت: این حمایت ها موجب شده تا تعداد اقامتگاه های بوم گردی در این استان و در کشور به طور چشم گیری افزایش یابد.

وی اظهارکرد: این در حالی است که با شیوع ویروس کرونا، علاوه بر اینکه هیچ حمایتی از آژانس و انجمن های گردشگری نشد، بعد از گذشت پیک های کرونایی که بخش های مختلف حوزه گردشگری به ادامه کار بازگشتند، دفاتر گردشگری باز هم اجازه فعالیت نداشتند.

سدیدی افزود: همین امر سبب شد تا بسیاری از نیروهای متخصص فعال در انجمن و آژانس های گردشگری تغییر شغل داده و از فعالیت در این حوزه خارج شوند.

وی با بیان اینکه تعداد اقامتگاه های بوم گردی افزایش یافتند اما تعداد نیروهای متخصص آژانس های گردشگری روز به روز کمتر می شد، ادامه داد: خروج نیروهای متخصص دفاتر گردشگری سبب می شود تا این آژانس ها به صورت تخصصی در حوزه سفر و گردشگری فعالیت نکنند.

 رئیس هیات مدیره انجمن صنفی دفاتر گردشگری خراسان شمالی خاطرنشان کرد: در حقیقت فعالیت دفاتر و آژانس های گردشگری خیلی قوی موجب می شوند تا فعالیت هتل، اقامتگاه های بوم گردی، رستوران ها، تولید و فروش صنایع دستی رونق پیدا کند.

وی تصریح کرد: متاسفانه اقامتگاه های بوم گردی مورد توجه خیلی زیادی قرار گرفته غافل از اینکه برای رونق فعالیت این مکان های اقامتی باید در ابتدا آژانس و دفاتر گردشگری مورد حمایت جدی قرار گیرد.

سدیدی به برگزاری تورهای غیرمجاز نیز اشاره کرد و گفت: با شیوع کرونا و تعطیلی آژانس های گردشگری، تعداد تورهای غیرمجاز نیز افزایش یافت.

رئیس هیات مدیره انجمن صنفی دفاتر گردشگری خراسان شمالی تصریح کرد: اما هنوز تعداد زیادی از گردشگران نسبت به مزایای دفاتر و آژانس های گردشگری آگاهی کامل دارند و اقدام به انجام سفر با تورهای غیرمجاز نکرده اند.

وی تاکیدکرد: تعداد زیادی از گردشگران منتظر آن هستند که آژانس و دفاتر گردشگری فعالیت خود را دوباره آغاز کرده و از طریق آن ها سفری ایمن و خوب داشته باشند.

انتهای پیام

[ad_2]
مهمترین خبرهای روز

درباره ی admin_asooweb

مطلب پیشنهادی

چاپ پرچم تجاری (6)

چاپ پرچم ساحلی بادبانی انواع پرچم ساحلی بادبانی     در هم اکنون حاضر، چاپ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *