پکیج چیست و نحوه انتخاب آن چگونه است

[ad_1]

امروزه با توجه به گسترش زندگی شهری و بالطبع نیاز به تامین انرژی گرمایشی، لزوم استفاده از سیستم هایی با بازدهی بالا و کمترین اتلاف انرژی بیشتر حس می شود.

به گزارش ایسنا بنابر اعلام فامکو، هزینه های بسیار انرژی گرمایشی تولید شده در موتورخانه های قدیمی و همچنین سختی تامین سوخت و نگهداری از آنها بشر را به سوی ساخت سیستمی بهینه تر به منظور تامین انرژی گرمایشی مورد نیاز خود وادار کرد که امروزه از آن به عنوان پکیج یاد می شود.

پکیج چیست؟

پکیج ها با توجه به نیاز مشتری از لحاظ موقعیت نصب و ساختار، شرایط محیط، مساحت و متراژ ساختمان در انواع گوناگونی تولید و ارائه می شوند. با توجه به نزدیک شدن فصول سرد سال با کمک کارشناسان خبره هایپر صنعت فامکو با سال ها تجربه در زمینه ارائه سیستم های گرمایش و موتورخانه به خصوص پکیج اقدام به معرفی این محصول و نحوه انتخاب آن نموده ایم.

یکی از نکات مهم در ارتباط با انتخاب پکیج توجه به نوع سوخت مصرفی است که می تواند شامل گاز، گازوئیل و برق باشد. به توصیه کارشناسان هایپر صنعت فامکو در هنگام انتخاب سوخت پکیج به در دسترس بودن آن توجه فرمایید.

با توجه به نوع سوخت مصرفی، محل قرارگیری پکیج تعیین می شود زیرا پکیج های گازوئیلی و دو گانه سوز فقط به صورت زمینی برای محیط هایی همچون موتور خانه ارائه شده اما نوع گازی و برقی هم به صورت زمینی و هم دیواری عرضه می گردند. در ادامه به شرح پکیج دیواری و زمینی می پردازیم.

·         پکیج دیواری

پکیج دیواری یکی از پرکاربردترین تجهیزات ایجاد گرما بوده که به دلیل مزیت هایی همچون عدم اشغال فضای محیط، بازدهی بالا، مصرف بهینه سوخت، بالا بودن ایمنی و کاربرد مستقل در واحد های مسکونی و تجاری از محبوبیت بالایی بر خورداراست. این نوع پکیج ها ظاهری شبیه به آبگرمکن دیواری داشته و بر روی دیوار آشپزخانه و آبدارخانه نصب می شوند، و در هنگام باز شدن آب گرم به وسیله سنسورهای موجود درون خود به طور خودکار شروع به گرم کردن آب می‌کنند.

·         پکیج زمینی

پکیج های زمینی همانطور که از نامشان مشخص است روی زمین نصب می شوند و به وسیله مخزن تعبیه شده در ساختار درونی آن ها، به صورت همیشگی دارای آب گرم هستند و پس از خروج کامل آب گرم به صورت خودکار، آب سرد وارد مخزن شده و مجدادا گرم می شود. همچنین به دلیل نداشتن نوسانات در دمای آب، صدای بسیار کم سیستم گرمایشی و توان بالای آن برای واحد هایی با متراژ بالاتر از 300 متر بسیار مناسب می باشند.

نکته حائز اهمیت در خصوص پکیج های زمینی، نوع احتراق آن ها است که به دو صورت مشعل دار و بدون مشعل می باشد که نوع مشعل دار برای متراژ های بالا و نوع بدون مشعل برای متراژ های پایین کارایی موثرتری دارند.

پکیج چیست و نحوه انتخاب آن چگونه است

مناسب ترین یا بهترین پکیج برای محیط های مختلف، پکیج هایی می باشند که با توجه به نوع عملکرد انتخاب شوند به همین دلیل در زیر انواع پکیج با توجه به نوع عملکرد شرح داده شده است:

·         پکیج چگالشی

نسل جدید سیستم های گرمایشی که نقش عمده و بسزایی در جلوگیری و کاهش هدر رفت انرژی های طبیعی را دارد، نوع چگالشی نام دارند. پکیج های دیواری، بخش قابل توجهی از انرژی خود را صرف راندن محصولات احتراق به بیرون می کنند، اما در پکیج چگالشی از این گرما به منظور گرمایش اولیه آب ورودی استفاده می شود که همین امر سبب افزایش راندمان پکیج می شود.

·         پکیج تک مبدله و دو مبدله

پکیج ها معمولا به صورت تک مبدله و دو مبدله به بازار ارائه می شوند در پکیج های دو مبدله از دو مبدل یکی برای گرمایش آب و دیگری برای گرمایش محیط استفاده می شود از مزایای این امر می توان به کاهش میزان رسوب گذاری در محیط، راندمان بالا و یکنواختی در گرمایش اشاره نمود، البته نوع تک مبدله از سرعت بالایی در گرمایش آب نسبت به نوع دومبدله برخودار است.

·         پکیج فن دار و بدون فن

کارشناسان هایپر صنعت فامکو، مهم ترین عامل در محل قرارگیری پکیج را وجود یا عدم وجود فن در ساختار پکیج ها می دانند زیرا در صورتی که پکیج از نوع فن دار باشد مناسب قرار گیری در محیط باز همچون حیاط، تراس و غیره می باشد، دلیل این امر استفاده از یک فلنج فن است که سبب خروج دود با روند سریع تر می شود اما در صورتی که کاربر خواستار نصب پکیج در فضای داخلی منزل خود باشد باید پکیج بدون فن استفاده شود که از آلودگی صوتی کمتری برخوردار می باشد.

ظرفیت پکیج

پکیج ها در ظرفیت های مختلفی تولید می شوند، ظرفیت پکیج ها می بایست با توجه به میزان آب مصرفی و متراژ محیط مورد نظر برای گرمایش تعیین شود اما برای تخمین حدودی آن در صورتی که محیط مورد نظر دارای کاربری اداری باشد، می توان متراژ محیط را در 100 کیلو کالری ضرب نموده و در صورت مسکونی بودن، متراژ می بایست در 150 کیلو کالری ضرب شود، عدد حاصله نمایانگر ظرفیت پکیج با توجه به محیط مورد نظر می باشد.

با توجه به این امر که در اکثر محیط های مسکونی، اداری و غیره از پکیج استفاده می شود بروز هر خطایی در آن ممکن است خطرات جانی را به همراه داشته باشد به همین دلیل توصیه می شود با دریافت مشاوره از کارشناسان خبره هایپر صنعت فامکو فعال در زمینه ارائه پکیج و رادیاتور اقدام به خرید این محصول نمایید زیرا این کارشناسان با دو دهه تجربه قادر به راهنمایی کاربر در انتخاب پکیج خارجی و ایرانی با قیمت مناسب و متذکر شدن نکات ایمنی جهت نصب، تعمیر و نگهداری پکیج می باشند.

انتهای رپرتاژ آگهی 

[ad_2]
مهمترین خبرهای روز

درباره ی admin_asooweb

مطلب پیشنهادی

چاپ پرچم تجاری (6)

چاپ پرچم ساحلی بادبانی انواع پرچم ساحلی بادبانی     در هم اکنون حاضر، چاپ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *