نمایندگان مجلس به دنبال بهترین کیفیت بیمه مادران هستند

[ad_1]

بیمه زوجه یکی از نیازهای دیرینه زنانی است که همه روزه بدون کمک کار می کنند و اگر به آن دقت شود باید به عنوان یک شغل در جامعه پذیرفته شود.

به گزارش ایسنا، یکی از اهداف هر فردی که در یک سازمان، سازمان، سازمان، سازمان، شرکت و … مشغول به کار است، برخورداری از مزایایی مانند بیمه است تا پس از پایان کار و بازنشستگی از آن برخوردار شود. از جمله مستمری است برای استفاده و همانطور که گفته شد برای روزهای پیری و ناتوانی آب رقیق داشتن.

در این صورت بیمه زنان خانه دار از آذرماه 87 آغاز شده و متقاضی می تواند بر اساس تعهد شخصی برای برخورداری از خدمات تامین اجتماعی از طریق پرداخت بیمه مقرر نسبت به عقد قرارداد بیمه شخصی اقدام کند. حال اگر خانه داری را با توجه به سختی هایی که همسران هر روز و بدون امید متحمل می شوند، شغلی بدانیم، پس داشتن بیمه و استفاده از منابع آن، مزایا یکی از راه های یافتن کار در خانه است.

بر اساس اصل ۲۹ قانون اساسی «تامین امنیت عمومی در موارد بازنشستگی، بیکاری، کهولت، از کارافتادگی، بی سرپرستی، ازکارافتادگی، فوریت‌ها و نیاز به خدمات درمانی بهداشتی و درمانی در قالب بیمه و غیره» طبق قانون باید خدمات و کمک های مالی فوق را به هر یک از شهروندان کشور از محل درآمدهای کشور و درآمدهای حاصل از مشارکت مردم ارائه کند. از این حق

بیمه خانواده نیز در برنامه ششم توسعه در نظر گرفته شده است و یکی از طرح هایی است که از سال ها پیش برنامه ریزی شده است، به گفته زنان خانه دار 18 تا 50 ساله بیکار می توانند با پرداخت بیمه، مزایای بیمه سلامت را پرداخت کنند.

اگرچه سال ها از درخواست بیمه سلامت مادر می گذرد، اما اجرای کامل این طرح همچنان شامل موارد و کارهایی است که نباید انجام شود که همانطور که توسط برخی از ارگان ها و کارگزاران اشاره شده است، شاید دلیل اصلی این امر باشد. کمبود منابع منابع مالی ویژه برای اجرای کامل آن. یک طرح باشد.

عدم شناخت مالی و نهادهای فنی عامل اصلی اجرای ضعیف بیمه زایمان است.

مطابق با این، فاطمه قاسم پور، سرپرست زنان و خانواده های مجلسوی گفت: «مهمترین جنبه سوء مدیریت بیمه زایمان، بی توجهی به نیازهای مالی و نهادی است.

وی در خصوص بحث بیمه مادری که سال هاست مطرح بوده است، گفت: بحث بیمه مادری از اوایل دهه 80 مطرح شد و از آن زمان تا کنون از نظر قوانین و مقررات بالا و پایین شده است. در مورد سیاست گذاری در موضوعات مختلف، ناتوانی در برنامه ریزی صحیح موضوع، شناسایی جوانب آن، ایجاد اجماع و تقویت سازمان حرفه ای و در نهایت نادیده گرفتن نیازها، مشکلات مالی و نهادی می تواند موجب مشکلات قانونی شود. در مورد بیمه زایمان هم همین اتفاق افتاده است و در این سال ها هنوز ماموران نیروی انتظامی نمی توانند فرمت صحیح اجرای آن را توضیح دهند.

رئیس گروه زنان و خانواده مجلس شورای اسلامی افزود: با وجود اینکه اعضای بودجه نتوانسته اند بودجه را به درستی تهیه کنند. از سوی دیگر بیمه زنان خانه دار نیاز بخش مهمی از جامعه زنان است و قانونگذاران و برنامه ریزان باید به نحوی به این نیاز پاسخ دهند.

موضوع کلیدی در اجرای بیمه زایمان تامین مالی است نه انکار سیستمی.

قاسم پور همچنین درباره مشکلات اجرا و اجرای طرح های بیمه ای زنان خانه دار بیان کرد: موضوع اصلی مربوط به تامین اعتبار است نه تکذیب خاص. اگر اکنون ماشین‌ها نمی‌توانند به خوبی به این وظیفه پاسخ دهند، بیشتر به دلیل کمبود بودجه است تا بی‌احتیاطی و عدم تمایل به این کار.

وی افزود: در مقطعی مقرر شد در مرحله اول بیمه زنان سرپرست خانوار بازنگری شود و یک عدد اولیه بررسی شد که انجام شد. در حال حاضر بیمه برای زنان سرپرست خانوار وجود دارد اما به دلیل محدودیت های مالی امکان توسعه کشور وجود ندارد و مورد امید و تسویه سایر اقشار است و هوشیاری زیادی را شاهد هستیم. در واقع بیمه همسر مستلزم رعایت اصول ایمنی از جمله مشارکت، وابستگی به منابع، تحصیلات، روابط اجتماعی، برابری جنسیتی و اصل نیاز به فعالیت های اجتماعی موثر و همچنین شرایط اجتماعی و اقتصادی مانند اتکای سنگین است. از شرکت های بیمه در. بودجه های دولتی

رئیس گروه زنان و خانواده مجلس نگران این است که آیا این گروه برای رفع این نیاز پیشقدم خواهد شد؟ وی گفت: به دلیل وجود مسائل بسیار در حوزه زنان و خانواده، تصمیم گرفته شد که به این موضوع ورود کنیم. اول اینکه بیمه خانه دار از نظر حفظ تعادل خانواده، حمایت از مراقبت از زنان و استقلال و رفاه اعضای خانواده مهم است.

این عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی موضوع دوم «طرح بیمه خانواده» را این است که بعد از این سال‌ها بیمه خانواده به ضرورت بخش بزرگی از جامعه زنان تبدیل شده است و باید به آن پاسخ دهیم. این شرایط در گام نخست منجر به تعامل با کارشناسان پژوهشگاه مجلس شد و در جلسات متعدد نمودارهایی برای اجرای موثر بیمه زوجه طراحی شد و هر افشاگری به صورت جداگانه مورد بررسی قرار گرفت.

با این حال، هنوز در مورد برنامه بیمه زنان خانه دار بحث و جدل وجود دارد، از جمله اجرای کامل آن، زیرا تمام حمایت های دولتی را شامل نمی شود، و در واقع، زنان بین 18 تا 50 سال، نرخ بهره را انتخاب می کنند. مزایای بیمه؟

فاطمه رحمانی، نایب رئیس بخش زنان و خانواده شورای اسلامی وی در مورد بیمه زنان خانه دار گفت: آنچه در مورد بیمه زنان خانه دار گفته شد به 10 سال گذشته بازمی گردد که خانه داری را شغلی می دانند و زنان می توانند با بهره مندی از مزایای این طرح، خود را بیمه کنند. حدود 12، 14 و 18 درصد پرداخت کردند.

به دنبال ایجاد حمایت برای بخشی از اقشار از نظر اولویت های بیمه ای هستیم.

وی به تشریح اثربخشی این طرح های مختلف پرداخت و گفت: به این ترتیب بیمه 12 درصد فقط بازنشستگی، 14 درصد مستمری و فوت و 18 درصد طرح ها امتیاز بیشتری نسبت به سایر روش ها دارد، دوم و همچنین از کارافتادگی. در واقع این بحث جدیدی نیست و قبلا تایید شده و الان تبلیغ می شود که همسران می توانند خود را بیمه کنند.

این عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: در خصوص بیمه زنان خانه دار علاوه بر بیمه افراد به دنبال ایجاد بیمه حمایتی برای گروه های خاص و بیمه کامل چند لایه برای سایر اقشار و تعدادی از آنها هستیم. ما وحی روی میز است که در حال بررسی موضوع هستیم و به خواست خدا نتیجه را اعلام خواهیم کرد.

از سال 2008، تنها 400000 نفر به برنامه بیمه زایمان پیوسته اند

فاطمه رحمانی، رئیس کمیسیون زنان و خانواده کمیسیون اجتماعی مجلس یازدهم نیز در جلسه علنی روز سه شنبه (5 بهمن 1392) در جریان بررسی گزارش کمیسیون اجتماعی از عملکردهای انجام شده در این حوزه سخنرانی کرد. از زنان: بودن. تضمین امنیت اقتصادی زنان، زمینه ساز آرامش و رفاه در خانه است. موضوع بیمه مادری، دفتری که از مجالس گذشته باقی مانده بود، در قوه مقننه مورد توجه قرار گرفت اما اجرایی نشد.

وی گفت: بیمه همسران از سال 1387 وجود داشته است اما در حال حاضر تنها 400 هزار زن ایرانی در این طرح شرکت کرده اند و عدم توانایی در پرداخت بیمه یکی از دلایل عدم پذیرش است. در برنامه ششم بیمه مادری هم مد نظر است اما آن طور که باید و شاید اجرایی نشده است.

از نظر بیمه صاحب خانه هنوز در صفر هستیم

رئیس کمیسیون زنان و خانواده کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: بیمه همسر مورد نیاز برای پاسخگویی به الزامات وزارت رفاه به عنوان اولین گام در تعریف برنامه های اجتماعی برای بیمه زایمان چند لایه است. . این موضوع را بر اساس الگوی حمایت از زنان سرپرست خانوار برای اطمینان از مراقبت کم پیگیری کردند یا بر اساس الگوی شهروندی برای همه مادران خانوار این موضوع را پیگیری کردند.

رحمانی همچنین معتقد است که هنوز در وضعیت نابسامانی بیمه زایمان هستیم و امیدی به توسعه وجود ندارد. نگهداری از خانه را باید به عنوان یک شغل پذیرفت.

حدود 5 میلیون زن سرپرست خانوار هستند که 52 درصد آنها بیمه و مستمری ندارند

محمدباقر قالیباف، رئیس شورای اسلامی شورای اسلامی وی در جریان بررسی اقدامات انجام شده در خصوص وضعیت زنان در زمینه حمایت از توانمندسازی زنان سرپرست خانوار و بیمه زنان، خاطرنشان کرد: امروزه موضوع زنان و خانواده تاثیر مستقیمی بر استحکام و پیشرفت کشور دارد.

وی گفت: در حال حاضر حدود 5 میلیون زن سرپرست خانوار هستند که 52 درصد آنها فاقد بیمه و مستمری هستند، 38 درصد آنها زیر سه رده اول جامعه و 19 درصد هستند که این یعنی نزدیک به یک میلیون نفر محروم شده اند. در این شرایط سخت اقتصادی که زن و مرد با هم برای حل مشکلات اقتصادی تلاش می کنند، چگونه یک زن سرپرست خانواده می تواند مشکلات اقتصادی را حل کند؟

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: بر اساس برنامه ششم توسعه وظیفه هدایت، هماهنگی و هماهنگی سیگنال ها بر عهده نماینده زنان است.

بیمه مادر سرپرست خانواده یکی از مواردی است که مغفول مانده است

قالیباف همچنین گفت: بیمه زنان سرپرست خانوار از مواردی است که نادیده گرفته شده و باید در بودجه 1401 و برنامه هفتم مورد توجه قرار گیرد. نمودار 16 بودجه امسال نیز نشان می دهد که بخش زیادی از اعتبارات از سوی کمیته حمایت از آسیب دیدگان و سازمان بهزیستی نادیده گرفته می شود که اکنون 50 درصد آن نادیده گرفته می شود و قرار بود وجوهی به زنان سرپرست خانوار داده شود.

مجوز طرح بیمه همسران در قالب بودجه 1401 دلاری

آره کیومرث سرمدی واله عضو کمیته اجتماعی شورای اسلامیوی اخیرا در گفت وگو با ایسنا، از تصویب طرح بیمه زوجه 1401 میلیارد دلاری خبر داد.

وی در خصوص وضعیت بیمه مادران گفت: موضوع حمایت از مادران از هر نظر به ویژه بیمه آنها دغدغه مجلس و به ویژه کمیسیون بهداشت است.

این عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: فکر می‌کنم اگر خدا بخواهد نگاه خوب به این موضوع در قالب بودجه 1401 و صحن علنی قطعا تایید خواهد شد.

اما با تمام این اطلاعات، بیمه مدیرکل همچنان در بحث موضوعات مطرح شده از جمله تامین بودجه است و همچنان با توجه به استرس، روشن می شود یا خیر. نمایندگان مجلس و پایان سال 1400. آیا در بودجه 1401 امیدی به این امر وجود دارد؟

انتهای پیام/

[ad_2]
Source link

درباره ی admin_asooweb

مطلب پیشنهادی

چاپ پرچم تجاری (6)

چاپ پرچم ساحلی بادبانی انواع پرچم ساحلی بادبانی     در هم اکنون حاضر، چاپ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *