لایک اینستاگرام یکی از فاکتورهای نرخ تعامل

شبکه اجتماعی اینستاگرام از سال 2012 شروع به کار کرد اوایل فقط شبکه اجتماعی جهت پست کردن عکس بود و سپس توسط مارک زاکربرگ (توسعه دهنده و مدیرعامل فیسبوک) خریداری شد و از آن زمان به یک شبکه اجتماعی ارتباط جمعی و انتشار ویدیو و عکس تبدیل شد که در دقیقه حدود هزاران عکس و ویدیو در این شبکه اجتماعی پست می‌شود و هزار ها پیام (دایرکت مسیج) بین کاربران این شبکه اجتماعی تبادل می‌شود.

شبکه اجتماعی اینستاگرام یکی از پرطرفدار ترین شبکه های اجتماعی جهان است که کاربران زیادی دارد که از این کاربران زیاد هفت و نیم میلیون صفحه (پیج) برای ایرانیان می‌باشد کاربران ایرانی اینستاگرام روز به روز در حال افزایش است و سی و یک درصد کاربران ایرانی شبکه اجتماعی اینستاگرام را خانم ها و بیست و یک درصد این کاربران ایرانی را آقایان تشکیل می‌دهند.

اینستاگرام شبکه اجتماعی می‌باشد که بسیاری از افراد با عنوان بلاگر و یا اینفلوئنسر در آن مشغول به کار و جذب دنبال کننده (فالوور) و کسب درآمد می‌باشند و کسب درآمد آن ها وابسه به لایک هایی است که می‌گیرند و فالوور هایی است که جذب می‌کنند.

لایک اینستاگرام یکی از فاکتورهای نرخ تعامل

نرخ تعامل یکی از مهم‌ترین عوامل در میان معیارهایی است که در رتبه‌بندی پیج‌ها و پست‌ها در شبکه‌های اجتماعی موثر است. در اینستاگرام هم نرخ تعامل هر حساب اینستاگرام، حاصل‌ جمع تعداد لایک‌ها و تعداد کامنت‌ها بخش بر تعداد دنبال‌کنندگان است؛ این نسبت به‌صورت درصد نیز بیان می‌شود. بنابراین، تعداد لایک‌ها در افزایش نرخ تعامل تاثیر دارند.

برای حساب کردن نرخ تعامل هر پست باید جمع تعداد لایک ، کامنت و سیو را تقسیم بر تعداد ایمپرشن آن پست و سپس در ۱۰۰ ضرب کرد.

چگونه تعداد لایک اینستاگرام را بالا ببریم؟

نحوه افزایش لایک اینستاگرام به راهبردها و سیاست‌هایی احتیاج دارد که اخیراً با توجه به تحولات جدید الگوریتم‌های اینستاگرام دستخوش تغییراتی شده است.

ایجاد پست‌‌های با کیفیت بالا که لایک‌های واقعی از افراد واقعی دریافت کنند، نیاز به صرف زمان مناسب و دقت کافی دارد. در نهایت، هدف از ارسال پست و محتوا در هر شبکه اجتماعی، بالا بردن کیفیت، افزایش آگاهی، برندسازی، ایجاد ارزش برای مخاطبان و افزایش نرخ تعامل است و اینستاگرام نیز از این قاعده مستثنی نیست

چگونه می‌توان تعداد لایک‌های هر پست در اینستاگرام را افزایش داد؟ ( این مسئله هنوز اهمیت دارد)

مرحله‌ی اول: از مخاطبان اینستاگرام نپرسید که چه کاری می‌توانند برایتان انجام دهند، بلکه بپرسید شما چه کاری می‌توانید برای آنها انجام دهید.

به این شکل به این قضیه نگاه کنید: چگونه می‌توانید کاری کنید که پست‌های اینستاگرامتان لایک‌های بیشتری بگیرند؟

چون هدف اینستاگرام نمایش بهترین وجه شما با اشتراک‌گذاری محتوای باارزش برای مردم است. باید تلاش کنید اما اگر آمادگی دارید که بازی را شروع کنید، ۲۲ نکته در اینجا برای شروع به شما ارائه می‌دهیم.

اما صبر کنید، اینستاگرام قرار است لایک‌ها را پنهان کند. با این وجود، آیا هنوز این مسئله اهمیت دارد؟

پاسخ بله است. در اینستاگرام تعداد لایک‌ها هنوز مثل قبل حائز اهمیت است. شاید حتی بیشتر از قبل زیرا برخی از سازندگان گزارش می‌دهند که فالوورها دکمه‌ی قلب را کمتر لمس می‌کنند چون لایک ها پنهان شده‌است.

(احتمالأ نمی‌دانید: در آوریل سال ۲۰۱۹ اینستاگرام شروع به آزمایش پنهان کردن تعداد لایک‌ها (به اصطلاح شمارش لایک‌ها) پست‌ها برای کاربران کانادایی کرد. در جولای، اینستاگرام این آزمایش را در استرالیا، برزیل، ایرلند، ایتالیا، ژآپن و نیوزیلند نیز گسترش داد.)

درحالیکه هنوز تعداد لایک‌های پست‌هایتان را می‌بینید، اما نمی‌توانید تعداد لایک‌های بقیه را مشاهده کنید. ایده‌ی اصلی این بود که کل تجربه‌ی کاربران در اینستاگرام سالم‌تر و کمتر رقابتی شود. اینستاگرام توضیح داد: «می‌خواهیم دوستانتان بر تصاویر و ویدیوهایی که به اشتراک می‌گذارید تمرکز کنند، نه اینکه چه تعداد لایک گرفته‌اید».

فعلأ در حال اجرای آزمایشی هستیم که تعداد کل لایک‌ها و بازدیدهای ویدیوها را برای کاربران کشورهای زیر پنهان می‌کند:

  •       استرالیا
  •       برزیل
  •       کانادا
  •       ایرلند
  •       ایتالیا
  •       ژاپن
  •       نیوزیلند

اما چه بتوانید لایک‌های اینستاگرام را ببینید، چه نبینید، الگوریتم اینستاگرام مثل قبل کار می‌کند.

بنابراین این مسئله چه تأثیری بر برندهایی که به موفقیت اینستاگرام تکیه می‌کنند می‌گذارد؟ بر اساس بررسی اینفلوئنسرهای کانادایی اینستاگرام، وقتی از آنها پرسیده شد که بدترین بخش این تغییر چیست، ۴۱% گزارش دادند که این امر منجر به مشارکت کمتری شده است. (بدترین پیامد: ۱۶% بیان کردند که این تغییر برندهایی که کمتر در دسترس قرار گرفته‌اند را گیج کرده‌است.)

از جنبه ی مثبت، ۳۷% از اینفلوئنسرها در همین مطالعه گزارش دادند که عدم مشاهده‌ی تعداد لایک‌های پست‌های دیگران و عدم نگرانی نسبت به دسترسی عموم به پست‌های دیگران فشار کمتری را برای آنها متحمل کرده و خلاقیتشان را بهبود بخشیده‌است.

درباره ی admin_asooweb

مطلب پیشنهادی

کاربرد لیبل گلاسه Copy (7) Copy

��������� �ǁ ����� ���� ����� �ǁ ���� ����� ������ ����� ������ �� �� ���� ����. …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *