فیلتر درایر کستل (فیلتر ساکشن کستل) گروه صنعتی هفت (2)

فیلتر درایر کستل (فیلتر ساکشن کستل) – گروه صنعتی هفت
فیلتر ساکشن کشتل, درایر, فیلتر ساکشن

در واقع فیلتر درایر وسیله ایست که در طی سکلهای ترمودینامیکی علی الخصوص سیکلهای تبرید و دستگاه کمپرسور مواد مضر و نامطلوب سیکل مانند رطوبت یا اسید را جذب میکند و یا اصطلاحا آن را خشک میکند. فیلتر درایر وسیله است جهت جذب موارد نامطلوب که ورود آن ها به سیستم باعث تخریب و آثار جبرات ناپذیری به سیستم می گردد. وسیله ای جهت جلوگیری از انتقال بخار آب به داخل دستگاههای مصرف کننده هوای فشرده می باشد . یعنی اگر دمای محیط بیشتر شود این احتمال وجود دارد که دستگاه درایر دیگر نتواند کار کند و معمولاً کنترل هوا در روزهای گرم تابستان دشوار می شود. تشخیص زمان تعویض فیلتر یکی از بهترین روش ها این است که لوله ورودی و خروجی فیلتر را با دست لمس کنیم اگر دمای لوله در هر دو طرف یکسان بود نیازی به تعویض فیلتر نیست ولی اگر دما در خروجی فیلتر کمتر از ورودی بود یعنی در فیلتر گرفتگی ایجاد شده و همین امر باعث سرد تر شدن مایع مبرد هنگام خروج از فیلتر شده،؛ لذا این امر هشدار دهنده زمان تعویض فیلتر می باشد.جهت تعویض فیلتر باید هنگامی که سیستم روشن است و در حال کار است شیر دستی مایع قبل از فیلتر را ببندیم ، در این هنگام درجه گیج مکش کمپرسور شروع به کم شدن می کند و برای اینکه کنترل فشار پایین فرمان قطع ندهد باید آن را یکسره کرد یا آن رو روی صفر تنظیم کرد. This  post was w ri​tt᠎en ᠎wi th t he he lp of G SA Conte​nt G enerat or D᠎emov​ersion !

در کمپرسور هوا نوشته ایم که می توانید آن را مطالعه کنید.

حال میتوان درب پوسته را باز کرده و فیلتر را تعویض کرد. همچنین فيلتر دراير را ميتوان در خط ساکشن نیز نصب کرد. ما یک مقاله در مورد وظیفه درایر در کمپرسور هوا نوشته ایم که می توانید آن را مطالعه کنید. در انواع درایر جذبی هیتردار یک منبع گرما وظیفه خشک کردن مواد جاذب را بر عهده دارد. وظیفه اصلی فیلتر درایر جلوگیری از ورود رطوبت احتمالی و ذرات ریز موجود در سیکل تبرید است که مانع اختلال در کار کمپرسورمیشود .فیلتر در اثر گرفتگی و اشباع شدن مواد رطوبت گیر باید تعویض شود. در طول درمانهای دندانپزشکی، آب، بزاق، خون و مواد پرکننده به داخل حفره دهان وارد میشوند و ممکن است توسط بیمار بیرون ریخته شود. مکانی که درایر کمپرسور و سایر تجهیزات در آنجا استقرار می یابد، باید از تابش مستقیم نور خورشید دور باشد و لازم است هوای ورودی به آن بدون گرد و غبار و خشک باشد.

با استفاده از گرمای هوای داغ خروجی کمپرسور هوا احیاء می شود. شرکت آریا کمپرسور تبریز از حدود سال 86 بر آن شد که بدلیل مشکلات بوجود آمده در درایرهای تبریدی وارداتی، خود به تولید درایر تبریدی بپردازد که در ابتدای تولید هزینه های بالائی جهت مطالعه، طراحی، امکان سنجی و عملیاتی کردن این درایرها صرف کرده است . همانطور که انتظار میرود فرآیند احیاء شامل گرمایش و سرمایش مواد جاذب است. 11- مواد داروئی، محصولات غذایی مانند شید، تخم مرغ و قهوه. جهت جذب رطوبت در ساختار اجزای تشکیل دهنده فیلتر درایرها از مواد molecular sieve مانند سیلیکاژل استفاده می شود. در درایر جذبی هوای فشرده از میان توده ای از مواد جاذب عبور داده می شـود و رطوبت موجود در هوا در اثرتماس با سـطح مواد جاذب (مولکولارسـیو و اکتیو آلومینا) ، جذب این مواد گشـته و هوا تا نقطه شبنم مورد نظر خشـک شده و آماده تحویل به مصـرف کننده می گردد.

درایر های جذبی زمانی استفاده میشوند که نرخ ثابت و پیوسته خشک شدن مد نظر باشد قرار گرفتن درایر های جذبی همراه با فیلتر های مربوطه راه حلی مناسب و ایمن برای تولید هوای مدیکال با استاندارد های مشخص می باشند. از این رو در هنگام مقایسه درایر تبریدی و جذبی به این نکته توجه کنید. با توجه به تنوع زیاد در ویژگی های به کار رفته در هر یک از انواع فیلتر درایر، کارشناسان گروه صنعتی هفت آماده ارائه مشاوره رایگان قبل از خرید فیلتر درایر می باشند. ظرفیت، نقطه شبنم درایر و روش جذب رطوبت از جمله مواردی هستند که باید پیش از خرید درایر کمپرسور در نظر گرفته شوند. بدلیل تولید داخلی بودن این درایرها از نظر خودکفائی، حمایت از تولید داخل، اشتغال زائی و جلوگیری از خروج ارز بسیار حائز اهمیت است. برای مثال مبرد R22 در بالا در آزمایش در لوله شیشه ای درزبندی شده با حضور روغن و فلزات مس و فولاد نشان داده شده است. همچنین رسیدن رطوبت به این نوع روغن ها باعث ایجاد اسیدهای آلی (کربوکسیل اسید) می شود مبردهای به خودی خود در شرایط دمایی متفاوت پایدار بوده و ترکیب شیمیایی خودرا حفظ می لیست قیمت فیلتر ساکشن کستل کنند.

درباره ی admin_asooweb

مطلب پیشنهادی

چاپ پرچم تجاری (6)

چاپ پرچم ساحلی بادبانی انواع پرچم ساحلی بادبانی     در هم اکنون حاضر، چاپ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *