سه کتاب در مورد تاریخ شورش افتتاح شد

[ad_1]

مراسم افتتاحیه کتاب های «سازمان سیاسی بهائیت» نوشته حمیدرضا اسماعیلی، «پهلویزم در ترازوی تاریخ» اثر سید مصطفی تقوی مقدم و «معماران نظری حکومت استبدادی» اثر حسین آبادیان برگزار شد.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی سازمان اسناد و کتابخانه ملی، نخستین نشست از سلسله نشست های «خیابان انقلاب» و افتتاحیه سه کتاب با موضوع انقلاب، روز دوشنبه (25 بهمن 1400) برگزار شد. با حضور حجت الاسلام والمسلمین احمد خزایی رئیس پژوهشکده مطالعات و تحقیقات سیاسی، مصطفی میرسلیم نماینده مجلس شورای اسلامی، علیرضا مختارپور رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران، حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا زائری رئیس سازمان مؤسسه، نماینده، مدیر و همکاران.

در این برنامه حجت الاسلام محمدرضا زائری ضمن گرامیداشت نام و یاد امام راحل و شهید انقلاب اسلامی ایران، در نشست «خیابان انقلاب» به موضوع کتاب و انقلاب اسلامی در خصوص منویات گفت: و تاکید رئیس جمهور بر ویژگی های انقلاب. اسلامی برای نسل جدید افزود: تجلی ویژگی ها و ویژگی های انقلاب اسلامی ایران یکی از اندیشه هایی است که بسیار مورد تاکید رهبر معظم انقلاب است و به ویژه در نسل جدید برای مردم قابل تبیین است. “

رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی، انقلاب اسلامی ایران را تحولی فرهنگی دانست و گفت: وجه تمایز انقلاب اسلامی با دیگر تحولات جهان، ماهیت فرهنگی آن است و یکی از عوامل کلیدی نظام اسلامی است. انقلاب ایران.” به نظر من انقلاب اسلامی یک تغییر مکتب بود، زیرا رهبران آن غیر مبارزانی بودند که به سلاح تکیه می کردند و حمله نمی کردند.

زائری در خصوص اهداف برگزاری سلسله نشست های «خیابان انقلاب» گفت: برای نسل جدید تبیین کنید که چگونه انقلاب اسلامی ایران بر اساس آمارهای علمی، روش های فنی و ادبیات و ایده یکی دیگر از اهداف مالکیت است. از این احکام

پس از جلسه، حمیدرضا اسماعیلی، نویسنده سازمان سیاسی بهائی، ابتدا از افرادی مانند عبدالحسین آیتی، حسن ایرلو و محیط طباطبایی به عنوان «نویسندگان و دانشمندانی که سهم مهمی در تاریخ بهائیت داشته اند» یاد کرد. ایمان. ” و کتاب کشف الحیل تألیف عبدالحسین آیتی را از جمله کتابهای تألیف شده در زمینه تاریخ در موضوع بهائیت معرفی کنید.

وی با تاکید بر اینکه پژوهش های نوین در حوزه بهائیت نیاز جامعه است، گفت: بهائیت یک روند تحول آفرین است و نیازمند پژوهش های جدید در این زمینه هستیم. تشکیل سازمان سیاسی بهائیان هشت سال طول کشید. این کتاب در پاسخ به برخی نیازها در این زمینه بوده است. کلمه «فرقه» اغلب همراه با «بهائیت» یا «فرقه بهائیت» به کار می رود; به نظر من، دیانت بهائی، به معنای بیشتر، یک نهاد سیاسی بهائی است، و هنگامی که نگاه دقیق‌تری به این موضوع بیندازیم، نه تنها به عنوان یک کلیسا، بلکه به عنوان یک سازمان یاد خواهیم گرفت. زیرا امروز رهبران این سازمان ها تشخیص داده و اعلام می کنند که بهائیان یک سازمان هستند، اما سوال این است که چه سازمانی؟ بر اساس تحقیقات، بهائیت یک جریان سیاسی و سیاسی است که در دوره پهلوی به اوج خود رسید و به برکت انقلاب اسلامی ایران سرکوب شد. اقناع و فریب سیاسی بهائیت در پوشش دین به دنبال پیشبرد اهداف سیاسی خود است و من در کتاب سازمان سیاسی بهائیان به تفصیل به این عقاید پرداخته ام.

نویسنده کتاب «سازمان سیاسی بهاییان» ادامه داد: در نگارش کتاب «سازمان سیاسی بهاییان» تلاش شد تا موضوعات جدیدی در این زمینه بررسی و طرح شود، جدا از شرکت در فصول قدیمی، ابتدا از دست

سید مصطفی تقوی مقدم نویسنده کتاب «پهلویزم در ترازوی تاریخ» با تاکید بر اهمیت و جایگاه انقلاب اسلامی در روند توسعه ایران گفت: تاریخی که به دلیل نارضایتی مردم اتفاق افتاد. دیکتاتوری زمانه و اگر درک بیشتر شورش ایران به عنوان یک تحول فرهنگی به همین درک محدود شود، آغاز آسیب جدی، سوء ظن و سوء ظن از سوی اقشار مختلف خواهد بود. اما اگر فجایع بسیاری را که در 200 سال گذشته بر کشور ما وارد شده است به نسل های آینده بگوییم، چه روندی دارد که اطلاعات و سیاست برای مقابله با چنین موانعی انجام داده است، می توان فهمید که این همان چیزی است که به آن اسلام می گویند. قیام 5 بهمن 57 نتیجه مستقیم و ماهیت تحولات 200 سال اخیر است و هیچ راهی برای حکومت ایران وجود ندارد. بنابراین، پس از گذراندن همه ابزارها با تغییر و قدرت عظیم، می‌توان کشور را بر اساس خواست ملت در چارچوب سیاست مدرن از حکومتی به حکومت دیگر منتقل کرد و اکنون در جهان امروز، بر اساس آن، کاری برای انجام دادن داشته باشد. صرفا بر اساس یک فرهنگ این ایده را انقلاب اسلامی ایران نامیدند.

نویسنده کتاب «پهلویزم در ترازوی تاریخ» خاطرنشان کرد: پس از پیروزی قیام، دیدگاه‌های رد شده از سوی انقلاب اسلامی ایران و نشان‌دهنده ناتوانی ذهنی آن‌ها، سعی در زیر سؤال بردن خرد و پایه‌های قیام داشتند. همچنین مبتنی بر ایده ها و ایده های اروپایی بود. بدین ترتیب غرب گرایی در مسیر توسعه در ایران با ظهور انقلاب اسلامی امتحان خود را پس داد و مردم ایران به انقلاب اسلامی پاسخ مثبت دادند که نشان از عدم کفایت آنها بود. به این ترتیب، پس از قیام، حامیان غربی دچار افسردگی، ناامنی و انگ سیاسی شدند و اکنون پهلوی به دلیل بی کفایتی مورد ستایش قرار می گیرد. در همین راستا، وضعیت کنونی اطلاعات غرب امروز دچار آشفتگی است. متأسفانه روشنفکر غرب کشور چه به عنوان استاد دانشگاه و چه به عنوان یک فرد تحصیلکرده به سقوط پهلوی افتاده و مجبور به مداحی برتری طلبی در کشور شده است.

وی همچنین بیان کرد: در این کتاب آمده است که مشکل پهلوی در این کشور از ابتدا وجود داشت و به نوعی مشکل مردم به پهلوی نیز وجود داشت. بنابراین خواندن نفی پهلوی خوانی حکومتی نیست و من معتقدم نگارش و انتشار این کتاب از نیازهای روزمره جامعه است.

حجت الاسلام والمسلمین احمد خزایی، رئیس پژوهشکده مطالعات و تحقیقات سیاسی، آخرین سخنران نشست «خیابان انقلاب» گفت: امیدواریم سازمان اسناد ملی و کتابخانه های ایران گام های موثری در راستای تحقق این هدف بردارند. ترویج کتب و آثار مرتبط با انقلاب اسلامی و تاریخ فتنه.» خوشبختانه سرپرست این مجموعه مجموعه ای از کتاب ها، پژوهش ها و ارتباط با سازمان های تاریخی است.

وی همچنین با اشاره به هشدار فرمانده در مورد حملات سنتی گفت: “فرمانده در مورد چهار حمله هشدار داده است.” فرهنگ در دهه 1970 و اخیراً نگرانی خود را از موضوع داستان، داستان و اهمیت داستان با استفاده از اصطلاح “اشتراک گذاری” ابراز کرده است. غلبه بر ‘. بردگان ما باید از هر طرف بایستیم.

خزاعی به فعالیت پژوهشکده مطالعات و تحقیقات سیاسی اشاره کرد و گفت: این موسسه اطلاع رسانی و منابع سازی را در اولویت کاری خود قرار داده است. اشتغال زایی و تولید از دیگر فعالیت های این موسسه است که راه را برای پژوهشگران هموار می کند. سوال این است که برای جلوگیری از غیرقابل اعتماد بودن و ضعف داده های پایه و تحقیقات سطحی چه باید کرد؟ در این صورت می توان اصول علم حکمت و حدیث را در پژوهش تاریخی به کار برد. امروز ما قادریم به اصول روشن و ثابت شده در راه تاریخ و تاریخ دست یابیم. نگرانی در این زمینه وجود دارد. اهميت و اهميت اسناد طبقه بندي، اسناد دولتي، اسناد خارجي و داخلي از ديگر مواردي است كه بايد مورد توجه قرار گيرد كه مورخ بر اساس مقاله قضاوت خواهد كرد و اگر مورد اقبال و نقد قرار نگيرد مشكل خواهد بود. .

خزاعی در نقد کوانتومیزم صرفاً به عنوان منابع پژوهشی به اعتبارسنجی و سایر عوامل مهم اشاره کرد و افزود: باید در موضوع اسناد، متون و فرامتون به دقت و اندازه گیری های قوی و دقیق فکر کنیم تا بتوانیم محقق می تواند قضاوت دقیقی در مورد قطعات، اجزاء، سیستم ها داشته باشد. و اعمال. باید اصول علم حکمت و رجال را که صدها سال در حوزه علمیه در زمینه مطالعات تاریخی خصوصاً در موضوع تعلیم و تربیت گذرانده اند، تحت الشعاع قرار دهد.

در پایان این نشست از کتاب های «سازمان سیاسی بهائیت»، «پهلوی ستوده در ترازوی تاریخ» و «معماران نظری حکومت استبدادی» رونمایی و از نویسندگان آن تجلیل شد.

سه کتاب در مورد تاریخ شورش افتتاح شد

انتهای پیام/

[ad_2]
Source link

درباره ی admin_asooweb

مطلب پیشنهادی

چاپ پرچم تجاری (6)

چاپ پرچم ساحلی بادبانی انواع پرچم ساحلی بادبانی     در هم اکنون حاضر، چاپ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *