خمکاری لوله فولادی و تولید زانویی لوله

خمکاری لوله فولادی و تولید زانویی لوله
خمکاری بریک, خمکاری

کنترل فرایند و میزان دقت در این روش پایین بوده و بیشتر از آن برای خمکاری پایههای مبلمان و لولههای شوفاژ استفاده میشود. به طور معمول لوله ها پس از اعمال نیروی خم، کمی حالت فنری یا برگشت پذیری از خود نشان می دهند، که میزان این برگشت پذیری بر اساس جنس لوله متغیر است. برای نصب صحیح لوله ها لازم است شکل لوله ها را تغییر داد و همان طور که در ابتدا گفتیم، خمکاری، یکی از پرکاربردترین روش ها است. حین خمکاری , فرآیند خمش به طور همزمان در طول کل طول خط خمش انجام میشود و فرآیند تولید برای ماشینکاری ورق کامل میشود . 2- تنها دو اسکچ برای لافت باید وجود داشته باشد. برای نحوه تولید دو گزینه خم کاری (Bent) و فرم دهی (Formed) وجود دارد. طراحان نرم افزار سالیدورک به این نکات توجه داشته اند و برای راحتی مهندسان، انواع حالات اندازه گیری را در نظر گرفته و گزینه مورد نظر را گنجانده اند. مشتری عزیز شما میتوانید با توجه به کاربرد خود محصول ریل مینیاتوری ورق ۱دو متری را از سایت الکترو مبنا سفارش دهید. در صورتی که دستور Base Flange با یک اسکچ باز ایجاد شود، نرم افزار سالیدورک بصورت پیش فرض مبنا را بر آن می گذارد که این اسکچ باز، پروفیل عرضی یک قطعه ورق کاری است و در واقع با ایجاد حجمی در طول آن، دستوری مشابه با دستور Boss Extrude منتها در حالت Thin Features را اجرا می کند. This c᠎ontent was created by G SA C on​tent Generat​or D emover si on !

سالیدورکس ناپدید می شوند.

در اینجا ذکر این نکته حائز اهمیت است بر اساس اصول شیت متال چنانچه اسکچ اولیه در سالیدورکز برای ایجاد دستور Base Flange در محیط Solidworks Sheetmetal یک اسکچ بسته باشد، با اجرای این دستور، ضخامت ورق به آن افزوده می شود و شما در واقع مشابه دستوری مانند Boss extrude در محیط Solidworks Features را اجرا کرده اید. در هفته آینده مطالب بیشتری راجع به دستور Loft در محیط Sheet Metal Solidworks ارائه خواهد شد. در این جلسه، بخش پایانی مطالب مربوط به آموزش دستور لافت – Loft در ورقکاری سالیدورک ارائه می شود. همان گونه که پیش تر ذکر شد، برای اجرای دستور Loft در محیط ورق کاری سالیدورک، تنها نیاز به دو اسکچ دارید. همانگونه که مشخص است تفاوت این دو گزینه در نحوه تولید می باشد. به همین دلیل با انتخاب گزینه فرم دهی، خطوط خم کاری در محیط ورقکاری سالیدورکس ناپدید می شوند. در حالی که اگر گزینه Formed انتخاب شود، نرم افزار فرض می کند که قطعه مورد نظر با استفاده از پروسه قالب و پرس ایجاد شده است. 1-زاویه : بصورت پیش فرض زاویه لبه جدید نسبت به صفحه ای که لبه از آن گرفته شده 90 درجه است. در این قسمت بصورت پیش فرض شعاع خمی که در قسمت اصلی تعیین شده بود، در نظر گرفته می شود.  This has been generated wi​th GSA Conte᠎nt G en​er᠎ator᠎ Demover​sion.

همانطور که در درس گذشته اشاره شد، در دستورات مربوط به ورقکاری سالیدورک، امکان ساخت قطعه نیز بصورت خودکار توسط نرم افزار محاسبه و بررسی می شود. اما در هر صورت این کار در محیط ورق کاری سالیدورک امکان پذیر نیست. بسیاری از افرادی که در زمینه خمکاری ورق کار میکنند، در طول فرآیند خمکاری با مشکلات زیادی مواجه میشوند. اما در ورژن های جدید این محدودیت ها باعث شده که نتیجه کار طراحی، در محیط کارگاه قابلیت ساخت بهتری داشته باشد. در ورژن های قدیمی تر سالیدورک – سالیدورکز، نرم افزار در بخش ایجاد حجم با استفاده از دستور Loft در محیط شیت متال سالیدورکس، محدودیت های کمتری داشت. 4- سایر مشخصات و ویژگی ها، به مانند ویژگی های بیان شده در دستور Base Flange سالیدورکز است (ضخامت ورق، حداقل شعاع خم، فاکتورK) و نیازی به توضیح آنها نیست. مهمترین مزیت روش خمکاری فشاری نسبت به سایر روشها ساده بودن آن است.

دستگاه خم کن صفحات دو رول قادر به ایجاد شکل های استوانه، نیم دایره و سایر اشکال منحنی است. 1- پروفیل ها: مانند حالت فرم دهی، در حالت خم کاری نیز ابتدا باید دو پروفیل انتخاب شوند. کافیست بر روی نوار ابزار اصلی نرم افزار سالیدورکس کلیک راست کرده و از بین گزینه های باز شده، گزینه Sheet Metal را انتخاب کنید. بدنه دستگاه : بدنه اصلی دستگاه از دو ستون c شکل صلب و تکپارچه در طرفین چپ و راست دستگاه تشکیل شده که توسط تیرهای عرضی در بالا و میز پرس در پایین به هم متصل می گردند . 15. تنظیم کننده ی ورق در پشت میز دستگاه خم ورق این امکان را می دهد تا ورق را قبل از عملیات خم کاری در جای دقیق خود قرار داد. سازه ها یا محصولاتی مانند میز و صندلی، دوچرخه و نظایر آن معمولاً توسط اتصال لوله ها به یکدیگر ساخته می شود. بلکه این نرم افزار در برخی مواقع پروسه تولید را نیز شبیه سازی می کند و محاسبات مربوط به آن را انجام می دهد. به عنوان مثال برخی مواقع می توان شکاف عملکردی بین دستگاه های پرس هیدرولیک و دستگاه های خم کن ورق فلزی فولدینگ را به وسیله ی دستگاه های خم کن ورق پرس برک برطرف کرد.

اگر دوست دارید این نوشتار را داشته باشید و مایل به دریافت اطلاعات بسیار بیشتر در مورد خم بریک لطفا به بازدید از وب سایت ما.

درباره ی admin_asooweb

مطلب پیشنهادی

چاپ پرچم تجاری (6)

چاپ پرچم ساحلی بادبانی انواع پرچم ساحلی بادبانی     در هم اکنون حاضر، چاپ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *