خمکاری بریک ورق چگونه انجام می شود ؟ (2)

خمکاری بریک ورق چگونه انجام می شود ؟
خم برک, خمکاری برک, پرس برک

فرآيندهاي فرمدهي پرس برک قابليت حجم توليد بالا با کمترين نياز به پرداختکاري ثانويه را دارند. خرید و فروش ماشین آلات صنعتیپرس برک , خم کن , قیچی , نورد , لول خم کن , پرس پلت ( قابل توجه تولید کنندگان سموم و طیور) – پرس چوب ( 3 و 2 طبقه ) – سه کاره باستحضار می رساند گروه ذاکری برای پیشبرد اهداف و رضایتمندی مشتریان گرامی با بیشترین کیفیت و قیمت مناسب ماشین آلات را عرضه می کند. برای خمکاری لوله با شعاع خم و قطر بالا از این روش استفاده میشود. استفاده از ماندرل در این روش مانع ایجاد چروک در دیواره داخلی لوله میشود. تنوع ابعاد و جنس لولههای فلزی سبب شده دستگاههای خمکن متعددی وجود داشته باشد که برخی از آنها دستگاه خمکن لوله گرم و برخی دیگر دستگاه خمکن لوله سرد نامیده میشوند. این نوع خمکاری نسبت به دیگر خمکاریها از مزیتهای خاصی برخودار است. این نوع پرس برک، با نام ایر پرس برک نیز شناخته می شود و کاربرد آن ها در مقایسه با انواع دیگر پرس برک بسیار کم است. برای مقایسه شکلدهی به روش پرس برک و رول فرمینگ لازم است ابتدا با روش این دو فرایند اشنا شویم.رایج ترین دستگاهی که برای خم کردن ورق های فلزی بکار برده میشود از دستگاهی به نام پرس برک انجام میشود .

برای ساخت بسیاری از این قطعات از تکنولوژی خمکاری برای شکل دهی و حالت دهی به ورقه های فلزی استفاده می شود. یکی از روش های نوین برش و فرم دهی انواع ورق های فلزی و غیر فلزی و کامپوزیت ها استفاده از پانچ cnc می باشد که قابلیت ها و ویژگی های منحصر به فردی برای ساخت و نصب قطعات پیچده فلزی و غیر فلزی و کامپوزیت ها در هر صنعتی مانند هواپیماسازی، ساختمان و آسانسور سازی، تابلو سازی را فراهم می آورد. خمکاری یکی از روش های فرم دهی انواع ورق های فلزی و غیر فلزی جهت ایجاد خم در قطعات مختلف می باشد. در واقع میتوان گفت که امروزه ریل تابلویی یا همان مینیاتوری یکی از انواع محصولات کاربردی و مهم در صنعت برق میباشد و این محصول به منظور ثابت نگه داشتن تجهیزات برقی در داخل تابلوها و یا باکسهای فیوز کاربرد دارد. اکنون علاوه بر توجه به موارد فوق، جمع آوری اطلاعات فنی محصول از نظر ابعاد، جنس، تیراژ تولید، نوع خم (در صورت پیچیدگی حتما با نقشه ی محصول باشد)، تلرانس های ابعادی و وضعیت و میزان دقت زاویه و شعاع خم، نیز باید در هنگام خرید مد نظر قرار داد تا بتوان به راحتی قانون 80-20 را رعایت کرد.

This a rt icle was cre ated with GSA Con tent Ge᠎nerato​r DE᠎MO.

دستگاه خمکن ورق چهارغلتکی: این دستگاه توانایی انجام فرآیند ماشین دورول و سهرول را دارد و علاوه بر این برخی از انواع آن، عملکردی شبیه به دستگاه پرس برک نیز ارائه میدهد و قابل اعتمادترین دستگاههای نورد ورق در صنعت تولید است. اين دستگاهها ميتوانند عمليات خمکاري را روي ورقهاي في به ضخامت تنها چند ميليمتر تا قطعاتي به طول دهها متر بر روي بزرگترين ماشينآلات صنعتي، انجام دهند. به طور کلي قطعاتي که دچار فرآيند خمکاري ميشوند، يکي از انوع خمکاري V شکل، خمکاري گونيايي يا خمکاري U شکل (ناوداني) بر روي آنها شکل گرفته است. همانند بقيه فرآيندهاي شکلدهي فات، در فرآيند خمکاري ورق نيز شکل ورق تغيير ميکند، ولي حجم ف بدن تغيير باقي ميماند. خمکاري ورق فات، باعث ميشود که ف در جهت اعمال نيرو بوده دچار تغيير شکل پلاستيکي شود و هندسه ورق تغيير کند. بدیهی است چنانچه روی پدال بهطور مستمر فشار وارد آید چون صفحه کلاچ آزاد نمیباشد و نیرو به میل لنگ یا بادامکها کماکان منتقل میشود کشوئی قیچی در هر رفت و برگشت عمل برش را انجام میدهد ولی در غیر این صورت هر مرتبه که به پدال فشار وارد آید عمل برش انجام میگیرد.

با چرخاندن فلکه صفحه گردان این صفحه به سمت پایین حرکت کرده و خمکن برای ضخامت جدید تنظیم می گردد و با استفاده از دسته صفحه گردان عمل خمکاری انجام می شود. در ویدئوی ارائه شده پرس برک مجهز به سیستم اندازه گیری زاویه خم در لحظه و ابزار مخصوص برای خمکاری ورق با ضخامت بالا نمایش داده شده است. جهت انجام اين فرآيند نيازمند استفاده از يک سنبه و ماتريس از جنس فولاد آب داده ميباشيم. همچنین با توجه به جنس ورق فلزی مشخص میشود که خمکاری ورقهای فلزی به صورت گرم اجرا شود یا به صورت سرد و در دمای پایین انجام گردد. همچنین با توجه به جنس ورق فلزی باید مشخص کرد که خمکاری ورق های فلزی به صورت گرم اجرا شود یا به صورت سرد و در دمای پایین انجام شود. بنابراین محاسبه دقیق مقدار فشار وارد شده توسط پانچ با در نظر گرفتن ضخامت ورق و شکل مورد نظر خمش، قبل از خمکاری، ضروری است و از بروز اشتباهات جلوگیری خواهد کرد. در عملیات پانچ ورق، یک تکه قراضه فلزی که از محل سوراخ بریده میشود، به داخل حفره حدیده میافتد.

اگر از نوشتن این مطلب لذت بردید و مطمئنا می توانید اطلاعات بیشتری در مورد هزینه خم برک لطفا از صفحه ما بخواهید.

درباره ی admin_asooweb

مطلب پیشنهادی

چاپ پرچم تجاری (6)

چاپ پرچم ساحلی بادبانی انواع پرچم ساحلی بادبانی     در هم اکنون حاضر، چاپ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *