خاک ورامین برای زراعت بسیار بی نظیر است

[ad_1]

ایسنا/تهران رییس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان تهران گفت: خاک ورامین برای زراعت بسیار بی نظیر است ، ولی به علت کمبود آب باید تولید در واحد سطح را با کشت های گلخانه ای و طبقاتی بالا ببریم.

عباس صلاحی رییس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان تهران در گفتگو با خبرنگار ایسنا خاطر نشان کرد: این مرکز در سال ۱۳۰۴ تحت عنوان مرکز تحقیقات اصلاح بذر استان تهران در شهر ورامین احداث گردیده  است.

وی با انتقاد از طرح چابک سازی و کوچک سازی دولت گفت: در این مرکز زمانی ۷۰۰ نفر کارمند مشغول به کار بوده اند که اکنون به یکصد نفر رسیده است. 

صلاحی قدمت و کیفیت دستاوردهای تحقیفانی این مرکز را بسیار ارزشمند دانست و تصریح کرد: حدود ۵۰ سال پیش کارخانه تحقیقاتی پنبه با برچسب  مرکز اصلاح بذر ورامین در آمریکا ساخته شده و در این مرکز نصب گردیده و ارقم پنبه معرفی شده توسط محققین این مرکز مانند پنبه رقم ورامین شهرت جهانی دارد.

وی در خصوص کارها و برنامه های صورت گرفته عنوان کرد: کار آموزش و پژوهش در این مرکز صورت می گیرد ؛ بخشی از کشاورزان زمین های کشاورزی خود را که ثروت این مملکت است به قصد درآمدهای بیشتر به فروش می رسانند و بعضا زمین های زراعی را با ترفند هایی مانند دفن نخاله های ساختمانی به زمین های غیر زراعی تبدیل می نمایند.

صلاحی ادامه داد: خاک ورامین برای زراعت بسیار بی نظیر است ، ولی به علت کمبود آب باید تولید در واحد سطح را با کشت های گلخانه ای و طبقاتی بالا ببریم.

وی با تقدیر از پیگیری های امام جمعه ورامین و آموزش و پرورش شهرستان ورامین در خصوص راه اندازی هنرستان کشاورزی پسرانه اظهار کرد: برای اولین بار هنرستان کشاورزی پسرانه شهرستان ورامین هفته آینده افتتاح خواهد شد.

رییس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان تهران افزود: در حال حاضر تکنسین گلخانه ای نداریم و این هنرستان در دو رشته گیاهان دارویی و تولید سبزی و صیفی گلخانه ای با کمک آموزش و پرورش راه اندازی و مدرسین آن اعضای هیات علمی این مرکز هستند که در حال حاضر ۳۵ هنرجو دارد.

صلاحی آموزش های این مرکز را فراتر دانست و تصریح کرد: طرح آموزش سربازان وظیفه نیز در مدت زمان سربازی توسط این مرکز در حال انجام است و این مرکز به جهت کیفیت تعداد ارائه خدمات در سه سال اخیر رتبه یک کشوری شده است.

رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان تهران با تقدیر از زحمایت مسئولان اجرایی و قضایی در استان تهران عنوان کرد: بسیاری از اراضی کشاورزی ما فاقد سند بودند ولی با تلاش های صورت گرفته سندهای تک برگ بخشی از املاک و اراضی مرکز در سال ۱۳۹۹ صادر شد.

وی در پایان سخنان خود در خصوص باغ انگوری ورامین و تغییر کاربری آن بیان کرد: به علت اینکه عمر درختان انگور در این باغ به اتمام رسیده و از طرفی باغ پشتیبان آن در شهرستان تاکستان احداث گردیده و با توجه به توسعه کشت پسته در شهرستان ورامین ، انشاالله امسال این باغ به باغ الگویی پسته تبدیل خواهد شد.

انتهای پیام

[ad_2]
مهمترین خبرهای روز

درباره ی admin_asooweb

مطلب پیشنهادی

چاپ پرچم تجاری (6)

چاپ پرچم ساحلی بادبانی انواع پرچم ساحلی بادبانی     در هم اکنون حاضر، چاپ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *