جوشکاری آرگون TIG

جوشکاری آرگون TIG
جوشکاری آرگون, جوش کاری آرگون, جوشکاری co2

این نوع جوشکاری نیاز به تخصص دارد و افراد مبتدی باید آموزش ببینند تا با تجهیزات لازم آشنا شوند این نوع جوشکاری نیز معایب و مضراتی نیز دارد که در ادامه با آن آشنا خواهیم شد. در اینجا متوجه شدیم که معایب و ضررهای استفاده از جوشکاری آرگون چیست. آرگون همچنین به علت اینکه یک گاز بی اثر است در جوشکاری برقی و برش کاری و به عنوان روکش برای تولیدات تیتانیوم و دیگر عناصر واکنش دهنده مورد استفاده قرار می گیرد و یک عامل حفاظتی برای رشد کریستال های ژرمانیوم و سیلیسیوم می باشد.نام جدید این فرایند G.T.A.W و نام آلمانی آن WIG می باشد. اتصال سیم مسی به صفحه مسی با جوش آرگون یکی از روش های اتصال سیم و صفحه ارت است که بر اساس برقراری قوس الکتریکی میان دو الکترود انجام می شود ، این نوع جوش صفحه ارت با نام TIG نیز شناخته می شود. یکی روش های متداول جوشکاری که در مجموعه بزرگ رخ لیزر فعالیت می کند ، جوشکاری آرگون نام دارد .  This art ic᠎le h​as been w᠎ritt​en  by GSA C ontent Generator ​DE MO᠎.

جوش کاری آرگون

برای مثال آخرین نسل از فولادهای با مقاومت بالا که با فرآیندهای پیچیده حرارتی ، قدرت زیادی پیدا می کنند؛ وقتی آنها را با سرعت بالا و با دمای خنک کننده بسیار پایین، ذوب و جامد می کنید (مانند روش جوشکاری MIG) ، تمام این نقاط قوت از بین می روند. تنسگتن 2/4 طوسی یکی از ساییز های با مصرف بالا در رنگ طوسی است که توانسته ایم در برندهای مختلف به فروش آن بپردازیم. جوشکاری با لیزر ، یک راه حل ساده و ارزان قیمت است که نتایج قابل قبولی را ارائه می دهد. همانطور که میدانید، تولیدکنندگان بسیار محافظه کار هستند و همواره به دنبال ، کمترین هزینه ، مطمئن ترین و بهترین راه حل هستند. این گاز بی اثر بوده و مانند اکسیژن قابل حل در آب است. در صنعت ساخت فلز از آرگون برای ایجاد سپر گازی بی اثر هنگام جوشکاری استفاده می شود. استفاده از گازهای محافظ در عملیات های جوشکاری یکی از مهمترین فاکتورها برای جوشکاری موثر است. محافظت از حوضچه مذاب برای جلوگیری از آلودگی آن و در نتیجه خراب شدن جوش امر بسیار مهمی در جوشکاری است.

جوشکاری آرگون

همچنین این آرگون توسط جوشکارها برای محافظت از محل جوش و در لامپهای رشته ای ، برای جلوگیری از خوردن اکسیژن در رشته استفاده می شود. جوشکاری با لیزر جایگزین بسیار خوبی برای جوشکاری نقطه ای است. مشعل آرگون از قسمتهای مختلفی ساخته شده و یکی از اصلیترین لوازم برای انجام عملیات جوشکاری قطعات فلزی است. آرگون غالباً با دی اکسید کربن (CO2) ، هیدروژن (H2) ، هلیوم (He) یا اکسیژن (O2) برای تقویت خصوصیات قوس یا تسهیل انتقال فلز در جوشکاری قوس فلزی گازی (GMAW یا MIG) مخلوط می شود. با این حال ، آن یک نوع گاز آسفیکس است ، به این معنی که در غلظت کافی ، اکسیژن موجود در هوا را جابجا می کند ، که باعث از بین رفتن شما خواهد شد. افرادی که جوشکاری میکنند برای انجام درست کار به خصوص در کارهایی که نیاز به ظرافت و دقت بالا دارد، مجبور هستند که در حالتهای خاص بدنی قرار بگیرند، بنابراین اگر جوشکاری به مدت طولانی انجام بگیرد ممکن است باعث مشکلات عضلانی، کمردرد، درد شانه، درد زانو، مشکلات مربوط به مفاصل و رباطها شود.

کابل را به همان اندازه که نزدیک به منطقه جوشکاری است به محل کار متصل کنید تا جریان جوش از مسیرهای طولانی عبور نکند و باعث برق گرفتگی، جرقه ها و آتش سوزی نشود. مثلا جوشکار برای شروع قوس الکترود را به قطعه کار نزدیک کرده باشد یا اینکه سهوا و در حین انجام پروسه جوشکاری اتفاق افتاده باشد. جوشکاری آرگون در صعنت استفاده می شود ،به دلیل مقاومت بسیار جایگاه ویژه در بین صنعتگران پیدا کرده هست ، و به جوشکاران آرگون دست مزدی بسیار خوبی می دهند، توصیه می شود در حین کار به نکات ایمنی رعایت کنید .به دلیل اینکه عوارض جبران ناپذیر بر روی انسان می گذارد. اما حتما باید توجه کنید که حتی برای مواقع کوتاه هم لازم هست چه برسه به طولانی مدت این کار رو انجام دادن. توجه داشته باشید که نور و اشعه مضر جوشکاری فقط برای چشمها مضر نبوده بلکه برای پوست نیز مضر است و در طولانی مدت منجر به سرطان پوست میشود. ما همواره در توضیحات خود از نوع آرگون اشاره نموده ایم ، باید در نظر داشته باشید که تنگستن تیگ نیز خوانده خواهد شد.

تنگستن طوسی در جوشکاری آرگون یا همان تیگ قابل استفاده است و در زمان جوشکاری در آمپر پایین مناسب ترین زمان در نوع رنگ های طوسی خواهد بود. شرایط لازم برای این الکترودها در AWS A5.12 ذکر می شود.شکل نوک الکترودها بر شکل حوضچه مذاب موثر است.الکترودهایی که زاویه 60-120° دارند،پایدارترند و عمق نفوذ خوبی را دارند.الکترودهای با زاویه کمتر 5-30° برای جوش شیاری مناسب هستند تا از ایجاد قوس بین دیواره های محل اتصال جلوگیری کند. ما اخیرا یک مقاله نوشتیم در مورد نکات ایمنی در جوشکاری که اون رو اگر مطالعه بفرمایید کامل متوجه این خطرات و راه های جلوگیری از اون ها خواهید شد. جوشکاری آرگون یکی از مهم ترین و سخت ترین شغل هایی است که حتما پیش از ورود به این شغل حتما باید مطالبی را در مورد آن دانست در صورتی که اطلاعات شما در این باره کم باشد مطمئا با درد سر رو به رو خواهید شد و نمی توانید به کار خود با اعتماد به نفس و توان اولیه ادامه دهیددر این پست ما سعی کردیم که در مورد این نوع از جوشکاری اطلاعاتی را به شما ارائه دهیم امیدواریم که این اطلاعات مفید باشند. خنثی بودن آرگون را می توان اصلی ترین دلیلی دانست که در فرایند های جوشکاری از آن استفاده می کنند.

درباره ی admin_asooweb

مطلب پیشنهادی

چاپ پرچم تجاری (6)

چاپ پرچم ساحلی بادبانی انواع پرچم ساحلی بادبانی     در هم اکنون حاضر، چاپ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *