جوشکاری آرگون مکران سوله (2)

جوشکاری آرگون – مکران سوله
جوشکاری آرگون, جوش کاری آرگون, جوشکاری co2

به طور کلی در صنایعی مانند پتروشیمی، سازه های دریایی و تجهیزات نظامی، جوشکاری آرگون با دستگاه های مختلف به چشم می خورد. لازم به ذکر است هنگامی که دیگر متغیرها مانند جریان یا ولتاژ برای کنترل جوش تغییر می کنند، سرعت پیشروی در جوشکاری TIG مکانیزه، ثابت است. ماسک جوشکاری آرگون فوق دارای تنظیم کننده میزان نور و همچنین باطری خور می باشد. هر نوع فلز چه از نظر جنس و ضخامت دارای تنظیمات منحصر به فردی می باشد یعنی دارای یک جریان AC یا DC با آمپر و الکترود مشخص می باشد. دارای قطبیعت مستقیم و متناوب با کیفیتی بسیار بالا جهت تمام فلزات. فصل مشترک دارد و هنگام انتخاب روش جوشکاری باید به تمام این نکات توجه داشت در صنعت برای ساخت برخی سازهها یا دستگاههای مهندسی، جوشکاری تنها گزینه قابلاجراست نظیر: پلها، ساختمانها، تانکرها و مخازن، سازههای آبی، کشتیها و زیردریاییها، هواپیما و ادوات فضایی، پالایشگاهها و صنایع نفت و گاز، توربینها و …

جوش کاری آرگون

مشعل های جوشکاری آرگون، وظیفۀ نگهداری الکترود تنگستنی و رساندن گاز محافظ به منطقه قوس و حوضچه مذاب را دارند. از این رو می توان منطقه قوس الکتریکی را راحت تر مشاهده کرد که این امر تاثیر مستقیمی بر روی کیفیت جوشکاری می گذارد. در جوشکاری CO2 از یک اینورتر با منبع برق DC با قطب معکوس، سیم جوش، تورچ و کپسول گاز محافظ CO2 استفاده می شود. جوش آرگون و co2 با این دستگاه بسیار لذت بخش بوده و همه کاره بودن این دستگاه موجب آنشده تا جوشکاران آرگون در جهان توجه ویژه ایی برای تجهیز کارگاه با یک دستگاه بجای چند دستگاه به آن داشته باشند. برای انجام جوش آرگون می توان از منبع تغذیه AC و DC استفاده کرد، در حالی که در جوش CO2 فقط می توان از منبع برق DC با قطب معکوس استفاده کرد. مزایا جوش آرگون فقط در کیفیت جوش خلاصه نمی شود بلکه این امکان را به جوشکار می هد تا از جوش خوردن دو فلز به یکدیگر اطمینان حاصل کند و تسلط بیشتری بر روی عملیات جوش داشته باشد. در اتمسفر زمین فقط ۱ درصد گاز آرگون یافت می شود و بیشتر حجم آن را هم گاز آرگون ۴۰ تشکیل می دهد.

جوشکاری آرگون

Th᠎is w as c᠎reat ed wi th the  help  of GSA Co nten t ​Gene​rator DEMO!

پس از گذراندن کلا سها و شرکت در کارگاه ها و فراگیری فن لازم جهت کار با دستگاه های جوشکاری آرگون، فن آموز در امتحان عملی و تئوری سازمان فنی و حرفه ای شرکت کرده و در صورت کسب نمره مورد تایید سازمان فنی و حرفه ای، مدرک مربوطه را کسب می کند. مورد بعدی نیز مهارت جوشکار است. این بدین معنا است که این روش بدون استفاده از سیمجوش نیز قابل اجراست. دهانه این گیره ها به راحتی با یک دست باز شده و در صورت رها کردن دسته ها خیلی سریع و دقیق سطوح را نگه می دارد. در برخی از مراحل این عمل جراحی برای باز گشایی عروق انسداد یافته با روش های نوین از گاز ارگون استفاده می شود. این تغییر سریع در پولاریته باعث می شود که یک نوع فرآیند کاتدی ایجاد شود که در حذف لایه های اکسیدی در سطح فلزات به خصوص برای فلزات آلومینیوم و منیزیم و سایر فلزاتی که اکسید آن ها دیرگداز هستند، بسیار مفید است. جوش ارگون چه فرقی با جوش آلومینیوم دارد؟ گاز آرگون قابلیت حلالیت در آب را دارد و همانطور که گازاکسیژن در آب حل می شود آرگون نیز حل می شود.

برند های اروپایی قیمت های بسیار بالایی دارند و اغلب نیرو های کار، جوشکاری آرگون با اینورتر معمولی یا همان اینورتر چینی را ترجیح می دهند. ضخامت جوش در جوشکاری MIG تا 40 میلی متر می رسد، در حالی که این ضخامت برای جوش آرگون نهایتاً تا 5 میلی متر می رسد. لازم است بدانید که این کار نیاز به تخصص دارد و هر کسی نمیتواند این کار را انجام دهد چرا که باید آموزش های لازم را دیده و تجهیزات لازم برای این کار را داشته باشید. در فرایند جوشکاری آرگون، انتخاب قطر الکترود، به شدت و نوع قطبیت جریان بستگی دارد. گرمای شدید جوشکاری و مذاب و جرقه مربوطه می تواند باعث سوختگی شود. از دیگر قابلیت های رگلاتور گاز ارگون می توان به تنظیم فشار گاز از خروجی سیلندر ها تا ۳۰۰ بار اشاره کرد. جوشکاری فرآیندی است که در طی آن، با استفاده از گرما، فشار و یا هر دو، قطعات مختلف ذوب می شوند و پس از خنک شدن، به یکدیگر متصل می گردند. خنثی بودن آرگون را می توان اصلی ترین دلیلی دانست که در فرایند های جوشکاری از آن استفاده می کنند. شدت جریان جوشکاری TIG را اپراتور روی منبع نیرو تنظیم می کند.

در فضای جوشکاری با روش جوش ارگون دما تا حدود بسیاری با افزایش مواجه می شود به همین علت مهم ترین تجهیزاتی که لازم می شود سیستم خنک کننده هوا می باشد که معمولا همه ما با انواع آن آشنایی داریم. این مطالب در کتب و مراجع بسیاری به طور مفصل آورده شده است. این گاز را از تقطیر کردن هوای مایع بدست می آورند و با استفاده از آن می توانند جوشکاری بسیار باکیفیتی را به سرانجام برسانند. به طور کلی انجام فرایند جوشکاری آرگون با اینورتر، معایب بسیار کمتری نسبت به دیگر دستگاه های جوشکاری دارد. قطعه تورچ ارگون چه انواعی دارد؟ برخی از لوازم جانبی مورد نیاز برای جوش آرگون شامل موارد زیر است: منبع تغذیه، سیلندر یا کپسول گاز محافظ، رگلاتور، شلنگ و بست، الکترود تنگستن، انبر اتصال، سیم جوش، تورچ یا مشعل، کابل برق و انبر جوش. به طور کلی در طراحی تورچ TIG سعی بر این است که آنها سبک بوده و بهراحتی قابلاستفاده میباشند، ضمناً تعویض نازل و الکترود نیز آسان صورت گیرد. در جوشکاری TIG از یک گاز خنثی برای محافظت نوک الکترود و حوضچه جوش استفاده میشود. مطالعهی این کتاب را به عموم علاقهمندان به ویژه کارشناسان مکانیک اتصالات، دانشجویان، هنرجویان، تکنسینها و کارآموزان رشتهی جوشکاری با الکترود تنگستن تحت پوشش گاز محافظ توصیه میکنیم.

درباره ی admin_asooweb

مطلب پیشنهادی

چاپ پرچم تجاری (6)

چاپ پرچم ساحلی بادبانی انواع پرچم ساحلی بادبانی     در هم اکنون حاضر، چاپ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *