بنت در آستانه سفر مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی به تهران با گروسی دیدار کرد

[ad_1]

نخست وزیر رژیم صهیونیستی در آستانه سفر مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی به ایران در گفتگو با وی بر موضع این رژیم در قبال مذاکرات وین تاکید کرد.

به گزارش ایسنا، صفحه توئیتر نخست وزیر اسرائیل پیامی نوشت: نفتالی بنت نخست وزیر امشب.[شب گذشته] پیش از این سفر، رافائل گروسی، مدیر اجرایی آژانس بین المللی انرژی اتمی با وی در تهران گفتگو کرد.
صفحه توئیتر نخست وزیر دولت آمریکا ادامه داد: بنت مجدداً موضع اسرائیل در مورد مذاکرات هسته ای در وین را تأیید کرد و امیدوار است اسرائیل به عنوان یک نیروی پلیس ویژه و بی طرف عمل کند.
بنت و گروسی پیش از سفر روز شنبه مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به تهران و همزمان با هشتمین دور مذاکرات وین صحبت می‌کردند.
مقامات اسرائیلی که از سال 2015 با توافق هسته‌ای مخالفت کرده‌اند، پس از خروج آمریکا از این معاهده در سال 2018، همچنین تلاش کردند تا متحدان آمریکایی و اروپایی خود را متقاعد کنند که تلاش‌های خود را در جریان مذاکرات وین برای احیای توافق هسته‌ای متوقف کنند. شرایط سخت با اعمال تحریم ها و سایر تحریم ها علیه ایران.
سفر رافائل گروسی به تهران به دنبال سلسله گفتگوهای فشرده مقامات سازمان انرژی اتمی ایران و آژانس و توافقات کلی انجام شده در هفته های اخیر انجام می شود و قرار است با مهندس اسلامی رئیس انرژی اتمی دیدار کند. سازمان.

به نظر می رسد روند همکاری ایران و آژانس پیشرفت چشمگیری داشته است.

بسته شدن آزمایش ها در یکی از چهار مکان دفتر یکی از جدیدترین گزارش های مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی (IAEA) در مورد بهبود روند تعامل است.

اگرچه جزئیات سفر گروسی به تهران منتشر نشده است، اما انتظار می‌رود این سفر به برنامه مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی برای دستیابی به رویکردی مشترک برای حل مسائل امنیتی بین ایران و آژانس مرتبط باشد.

بر اساس گزارش های دریافتی از وین، مذاکرات ایران و آژانس بین المللی انرژی اتمی در 10 روز گذشته بسیار دشوار و چالش برانگیز بوده است، اما حفظ روابط حرفه ای و ادامه همکاری بین سازمان انرژی اتمی و آژانس در چند وقت اخیر همراه با برنامه های توسعه و نوآوری. قابل ذکر است که گفت و گو بین ایران و آژانس بین المللی انرژی اتمی ادامه دارد.

مسائل امنیتی کنونی بین ایران و آژانس یکی از دلایل اصلی کندی مذاکرات وین بوده است و اگر سفر گروسی به تهران بتواند به دستیابی به نقطه مشترکی برای حل و فصل اختلافات امنیتی بین ایران و آژانس کمک کند، او می‌تواند انتظار یکی از این مذاکرات را داشته باشد. موانع اصلی دستیابی به توافق بر سر لغو تحریم ها در وین.
انتهای پیام/

[ad_2]
Source link

درباره ی admin_asooweb

مطلب پیشنهادی

چاپ پرچم تجاری (6)

چاپ پرچم ساحلی بادبانی انواع پرچم ساحلی بادبانی     در هم اکنون حاضر، چاپ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *