کمپرسور سیلندر پیستونی (رفتی برگشتی) چیست؟ (8)

کمپرسور سیلندر پیستونی (رفتی برگشتی) چیست؟
کمپرسور سیلندر پیستونی

کمپرسور های پیستونی به صورت تکفاز و سه فاز تولید میشود که میتوانید با توجه به نیازتان مدل های مختلف را انتخاب کنید.پر استفاده ترین این کمپرسور ها دارای مخزن های 150 تا 500 لیتر میباشد که در تعمیر گاههای خودرو،کارگاههای کوچک،نقاشی ساختمان و… یکی از بزرگترین مزایای استفاده از کمپرسور باد پیستونی این است که هر ابزار به یک موتور بزرگ مجزا برای تامین نیرو نیازی ندارد. در کمپرسور ها از پرشر سوئیچ برای متوقف کردن موتور در هنگام افزایش فشار مخزن، بیش از مقدار تعیین شده استفاده میکنند. گازهای فشرده شده همچنین نقش مهمی در فناوری تبرید، سردسازی و خنک کنندگی ایفا میکنند، جایی که افزایش مجدد بعدی گاز پس از فشرده سازی، خنکی مورد نیاز تجهیزات را فراهم میکند. در این نوع جدید کمپرسور باد، پیستونی که عمل فشرده سازی هوا را انجام میدهد از جنس فلز نیست، بلکه از مایع یونی ساخته شده است، نوعی نمک سیال که استفاده از آن در فناوری فشرده سازی، مدیون کار اخیر کمپرسورهای سیلندر پیستونی دانشمندان انگلیس میباشد. استفاده از اینورتر باعث میشود که کمپرسور در حالتی که دمای سردخانه به نقطه مطلوب رسیده خاموش نشود و در عوض با سرعت یا ظرفیت کمتری به کار خود ادامه دهد، به این ترتیب از استارتهای مکرر پیشگیری شده و علاوه بر آنکه عمر کمپرسور افزایش مییابد، مصرف برق نیز کاهش خواهد یافت.  This data h​as ᠎been written ᠎with the ​he​lp of GSA Content  Generator DEMO.

کمپرسور سیلندر پیستونی

از آن جا که این دستگاهها قطعات کمتری دارند، عمر آنها طولانیتر بوده و دیرتر مستهلک میشوند. مورد استفاده قرار میگیرند.از معروف ی کمتری را اشغال کنند و حمل و نقل راحتتذی ترین برندهای تولید کننده الکترو موتور این کمپرسور ها میتوان به برند موتوژن اشاره کرد که در سالیان زیاد امتحان خود را با سر بلندی قبول شده است.همچنین واحد های هواساز این کمپرسور ها هم انواع مختلفی از جمله مدل کتابی،طرح ایتالیا،خورجینی و… مورد بعدی صدای زیاد کمپرسور های پیستونی میباشد که توصیه میشود در محیط های مسکونی از این مپ باد استفاده نکنید و به سراغ مدل های بدون صدا بروید.زیرا صدای زیاد و لرزش باعث صلب اسایش و آرامش همسایگان میشود و اجازه کار کردن مداوم را به اپراتور نخواهد داد. بای پاس (میان بر): دو نوع میان بر وجود دارد : برای کم کردن قدرت مصرفی در استارت کمپرسورهای متوسط و بزرگ از میان بر استارت استفاده میشود و قسمت رانش را به قسمت مکش متصل می کند و در نتیجه در زمان استارت نیروی وارد بر پیستون حذف می شود یعنی کمپرسور در خلاص کار می کند و قدرت فقط برای حرکت کمپرسور و جبران نیروی انرسی و مقاومت مصرف می گردد. در این حالت، پیستون، هوا را از سوپاپ 2 مکش کرده و از طرف دیگر، هوای کمپرس شده را از سوپاپ شماره 3 خارج می کند.

پیستون سیلندر به وسیله ی انرژی الکتریکی و تبدیل آن به انرژی مکانیکی به پایین رفته و با باز شدن سوپاپ ها، کمپرسور مکش را انجام داده و گاز کم فشار خروجی از اواپراتور وارد سیلندر می شود. همچنين باعث آب بندي بيشتر کاسه نمد ، رينگ ها و سوپاپ ها مي گردد. کمپرسورها وظایف زیادی را برعهده دارند؛ تبادل حرارت و گردش خنک کننده ها ( مبرد) توسط آنها انجام می شود. کمپرسورها در کویل هایی که تبادل حرارت را انجام می دهند فعالیت می کنند. کمپرسورهای کوچکی که تنها از یک سیلندر در یک جهت حرکت برای فشرده سازی هوا استفاده میکنند، معمولا هوا را به شکل ناهموار و ناصاف تولید میکنند. این امر باعث میشود ابزارهای سبک، کم حجم و راحت نیز قدرت خود را از هوای فشرده شده به دست آورند و بی سر و صدا کار کنند. مهمترین جزء سیستم تهویه ی مطبوع و یا قلب این سیستم ها کمپرسور است که خارج از اتاق یا محل کار قرار می گیرد و به همین دلیل به آن قطعه ی خارجی سیستم تهویه گفته می شود. فن های دستگاه تهویه نزدیک به کمپرسورها قرار دارند و این فن ها بدون تأمین خنک سازی یا هوای سرد فعالیت می کنند.

لذا هنگام خرید کمپرسورهای پیستونی علاوه بر انتخاب مناسبترین مدل از بین انواع مختلف این دستگاهها، حتما عوامل دیگر از جمله ویژگیهای ظاهری مانند جوشکاری با کیفیت کمپرسور و قطعات استفاده شده در دستگاه را نیز باید در نظر گرفت. سعی نمایید کمپرسور را در محیطی قرار دهید که تراز باشد،زیرا در مدل های روغنی اگر کمپرسور به صورت صاف قرار نگیرد احتمال جمع شدن روغن در یک گوشه موتور زیاد میشود که باز هم باعث خرابی دستگاه خواهد شد.برای برق دستگاه بهترین راهکار استفاده از سیم برق مستقیم میباشد که از کنتر به کمپرسور وصل میشود.دلیل این موضوع این است که کمپرسور های باد در ابتدای روشن شدن ،آمپر اویه زیادی دارند که به صورت لحطه ای میباشد.اگر در مسیر برق دستگاه،مصرف کننده دیگری هم باشد احتمال اینکه فیوز کنتر عمل کند و برق قطع شود بسیار زیاد خواهد بود. استفاده از این کمپرسور ها و سامانه های تبرید بزرگ نسبت به بسته مقرون به صرفه تر می باشند که در صورت خرابی و سوختن سیم پیچ به راحتی بتوان آن را تعمیر کرد. مخزن کمپرسور دارای یک شیر ایمنی است که در صورت خرابی سوئیچ فشار باز میشود. سوئیچ فشار نیز معمولا شامل یک دریچهی تخلیه کننده است که هنگام خاموش بودن کمپرسور، فشار مخزن را کاهش میدهد.

درباره ی admin_asooweb

مطلب پیشنهادی

مونو پتاسیم فسفات ✔️ وارد کننده اصلی ⚡ قیمت رقابتی

مونو پتاسیم فسفات ✔️ وارد کننده کلیدی ⚡ قیمت رقابتی سولفات منگنز, مونو آمونیوم فسفات, …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.