کاهش وزن، شمارش کالری یا ورزش؟

[ad_1]

به جای تمرکز بر وزن خود، روی سلامتی و ورزش منظم تمرکز کنید، که می تواند هر چیزی از دویدن گرفته تا پیاده روی یا انجام ورزش در خانه باشد.

به گزارش ایسنا، فرادید او نوشت: “مطالعه ای در سال 2020 توسط موسسه Ipsus نشان داد که 45٪ از جمعیت جهان در تلاش هستند تا چند کیلوگرم وزن کم کنند.” این مطالعه همچنین نشان داد که این عدد با افزایش ورزش و بهبود تغذیه به طور قابل توجهی بهتر از رژیم غذایی است.

این روش به اصطلاح «کالری ورودی، خروجی کالری» است که در آن سعی می‌کنید بیشتر از آنچه دریافت می‌کنید کالری بسوزانید. اما یک مشکل در این رویکرد وجود دارد: پیگیری تعداد کالری سوزانده شده دشوارتر از آن چیزی است که فکر می کنید.

میزان کالری که فرد با انجام هر ورزش یا فعالیت بدنی می سوزاند به عوامل زیادی از جمله قد، وزن، جنسیت و توده عضلانی بستگی دارد. حتی سلامت عمومی و هزینه بر میزان کالری که از طریق ورزش می سوزانید تأثیر می گذارد.

Drs. «دویدن در رطوبت بالا با دمای 27 درجه سانتیگراد بسیار دشوارتر از هوای خشک 10 درجه سانتیگراد است. کیت اندرسون، پزشک خانواده و پزشک ورزشی. همچنین زمانی که سردتان است و شب قبل خوب نخوابیده اید، ورزش کردن سخت است. چیزهای زیادی وجود دارد که بر متابولیسم بدن تأثیر می گذارد.»

همچنین ابزارهایی مانند ساعت های سخت برای شمارش کالری همیشه دقیق نیستند. بر اساس مطالعه ای که در Personalized Medicine منتشر شد، محققان دریافتند که حتی اگر ضربان قلب هفت نفری که می دویدند، می دویدند و دوچرخه می زدند دقیق بود، اما نمی توانستند آن را به درستی محاسبه کنند. دقیق ترین دستگاه 278 درصد و دقیق ترین دستگاه 93 درصد است.

تجهیزات ورزشی همیشه قابل اعتماد نیستند

همچنین تخمین کالری اضافه شده به تجهیزات ورزشی مانند دویدن، تردمیل و بیضوی غیرقابل اعتماد است. به ویژه دستگاه های بیضوی در شمارش کالری بسیار ضعیف هستند.

مطالعه ای که در شماره 2018 نشریه Exercise Networking منتشر شد نشان می دهد که دستگاه های ورزشی تمایل به افزایش کالری دریافتی دارند. بر اساس این مطالعه، دستگاه های ورزشی گزارش دادند که بیش از 200 کالری در ساعت توسط شرکت کنندگان در حین ورزش شدید سوزانده شد.

کت بارفیلد، استاد تغذیه در آکادمی ملی پزشکی ورزشی در ایالات متحده می‌گوید: «شما نمی‌توانید به این دستگاه‌ها تکیه کنید». حتی اگر به باشگاه بروید و روی یک دستگاه مخصوص ورزش کنید، نتایج کاملاً دقیق نیستند.

اما اگر افراد دقیقاً ندانند که در یک دوره ورزشی خاص چقدر کالری می سوزانند، چگونه می توانند یک برنامه کاهش وزن مطمئن داشته باشند؟ اندرسون می گوید شما باید ورزش های «تمام بدن» یا کل بدن انجام دهید، زیرا این ها تنها ورزش هایی هستند که کالری بیشتری می سوزانند.

او می گوید: «شنا و دویدن کالری بیشتری نسبت به دوچرخه سواری می سوزاند. گزینه‌های دیگر می‌تواند پیلاتس و ورزش با شدت بالا باشد که به آن «تمرین گرما» می‌گویند.

برفیلد می‌گوید: «هر چه در حین ورزش فعال‌تر باشید، بهتر است،» و اشاره می‌کند که می‌توانید هنگام پیاده‌روی یا کوهنوردی، برای سوزاندن کالری بیشتری از عصا استفاده کنید. شما همچنین می توانید به موسیقی گوش دهید. “موسیقی به شما کمک می کند انرژی بیشتری برای رفتن به شیب داشته باشید.”

جاده ها ورزش برای قدرت نیستند

برخی از افراد می خواهند در این مقایسه فقط بر روی “کالری مصرف شده یا یافت شده” تمرکز کنند. تعداد کالری برای غذاهای مختلف یکسان است، صرف نظر از اینکه این کالری ها در کجا شمارش می شوند.

برخی ممکن است با برخی از اظهارات USDA موافق نباشند که یک سیب با اندازه متوسط ​​- بسته به نوع سیب و اندازه واقعی آن – می تواند تا 100 کالری وزن داشته باشد. کالری شماری دقیق غذاها مستلزم بسته بندی مواد غذایی به شیوه ای روتین است. اندرسون گفت، اما حتی در این صورت، شمارش کالری ها مشکل ساز است.

او گفت: “من می دانم که درصد کمی از بیماران من می توانند مستقیماً کالری را با رژیم غذایی خود مرتبط کنند.” آنها ممکن است با تحقیق آنلاین بدانند که ساندویچ های کره بادام زمینی و مربا حاوی کالری هستند، اما آیا می دانند دقیقا چند بادام زمینی روی ساندویچ های خود مالیده اند؟ آیا ساندویچ کامل می خورند؟ “همه اینها بر برآورد ما از کالری مصرفی تاثیر می گذارد.”

برفیلد همچنین از مشتریان خود نمی خواهد کالری مصرفی خود را بشمارند. در عوض، آن‌ها را ملزم می‌کند که با هم در فعالیت‌های بدنی شرکت کنند.

هر چه بیشتر دوچرخه سواری ورزشی خاصی انجام دهید، بدن شما برای آن فعالیت زیباتر می شود، و هر چه بیشتر بدن شما یک ورزش را انجام دهد، کالری کمتری می سوزاند. بنابراین اگر هر هفته انواع مختلفی از فعالیت های بدنی را انجام دهید موثرتر است.

برفیلد همچنین ورزش نکردن یا “نظیر” را توصیه می کند که یک اصطلاح جالب برای مقدار کالری است که در طول فعالیت هایی غیر از خوردن، خوابیدن و ورزش می سوزانید. بارفیلد می گوید: «چیزهایی مانند راه رفتن از پله ها، باغبانی، راه رفتن در حین صحبت کردن با تلفن، همه چیزهای غیر اختصاصی هستند که باعث افزایش کالری می شوند.

فقط فعال باش

درباره دکتر جیمز لوین در کتاب سال 2009 خود با عنوان “کمی فعال تر باشید، وزن زیادی کم کنید” می نویسد که سبک زندگی بی تحرک ما حدود 1500 تا 2000 کالری برای فعالیت غیرفعال مصرف می کند. لوین، متخصص غدد، اولین تردمیل رومیزی را برای اثبات سوزاندن کالری از طریق فعالیت های غیر ورزشی ایجاد کرد.

بدون شک افزایش فعالیت‌های غیرورزشی مفیدتر از شمارش کالری یا تشخیص این ورزش است که بیشترین کالری را می‌سوزاند. اما اندرسون به ما توصیه می‌کند هنگام انجام کارهای غیرورزشی وارد جزئیات نشویم، زیرا به اندازه کافی نگران شمارش کالری و تمرکز روی چهار هستیم. اطلاعات می‌تواند گیج‌کننده باشد.

اندرسون می گوید به جای تمرکز بر وزن خود، روی سلامتی و ورزش منظم تمرکز کنید که می تواند هر فعالیتی از دویدن گرفته تا پیاده روی یا انجام فعالیت های ریتمیک در خانه باشد. او می‌گوید: «انرژی مهم‌تر از تجمع چربی در بدن است و ورزش مهم‌تر از غذا است».

منبع: CNN

انتهای پیام/

[ad_2]
Source link

درباره ی admin_asooweb

مطلب پیشنهادی

مونو پتاسیم فسفات ✔️ وارد کننده اصلی ⚡ قیمت رقابتی

مونو پتاسیم فسفات ✔️ وارد کننده کلیدی ⚡ قیمت رقابتی سولفات منگنز, مونو آمونیوم فسفات, …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.