مجسمه «علی دایی» بسازید؟ چگونه انجامش بدهیم؟

[ad_1]

«علی دایی» یکی از پرطرفدارترین ورزش‌های کشورمان است که هم‌اکنون در جام جهانی 2022 در کنار هفت دوره مسابقات جهانی راگبی، نامش را می‌شناسند. در صورتی که حتی برخی انجام یک سردی از این ورزش را توصیه می کنند.

تولید سردیس قهرمانان ملی در همه کشورهای جهان رایج است و در ایران سابقه طولانی دارد. بسیاری از این سردیس‌ها پس از مرگ این چهره‌ها ساخته شده و در خیابان‌ها و میادین مختلف شهر نصب شده‌اند که برخی از آن‌ها به دلیل کیفیت ساخت مورد انتقاد قرار گرفته‌اند که در نهایت حذف شده است. مجسمه یا اصلاح. با این حال، ما به ندرت می بینیم که شهروند و قهرمانی از او در زندگی اش ساخته شده باشد. رویدادی که انتظار می رود بیش از هر زمان دیگری مورد توجه قرار گیرد.

حال سؤالاتی که در این مورد مطرح می شود معیارهای مشخصی برای انتخاب افرادی است که به عنوان الگو و شخصیت های تاریخی برای مردم یک سرزمین انتخاب می شوند و سپس در نتیجه این انتخاب باید سردیس تشکیل شود. متناسب با شأن و منزلت آنها.

در همین راستا خبرنگار ایسنا با روح الله شمسی زاده، رئیس انجمن مجسمه سازان ایران، درباره لزوم ساخت سردیس برای علی دایی و دقت در ساخت سردیس گفت و گو کرد. تصاویر خوب از جمله سوالات مطرح شده در طول زمان. . این بحث

شمسی زاده درباره لزوم ساخت مجسمه برای موجود زنده و چهره هایی چون علی دایی گفت: ساخت مجسمه در تمام دنیا و در تمام دوران های تاریخی بر اساس تاریخ تاریخی، فرهنگی، ملی و مذهبی و … وجود داشته است. علاوه بر این، ساخت مجسمه یک فرد زنده، تاریخ یا علم دارای بخش های زیادی است. گاهی اوقات یک بنای تاریخی یا عنصر به طور مستقیم به یک شخص، یک تصویر یا تصویر یا اشاره غیرمستقیم به یک بنای تاریخی اشاره می شود.

وی ادامه داد: نمونه‌ای از این موضوع را می‌توان در مجسمه‌های فراواقعیتی موزه نیز در نظر گرفت که در آن آثار به گونه‌ای انجام می‌شوند که با فضای داخل آن همخوانی داشته باشد. علاوه بر موارد دیگر، این آثار برای فرصت سازی در سطح شهر است که در مکان های خاصی با مصالح خاصی مانند سنگ، مس و غیره قرار می گیرد. فرض کنید مجسمه یک قهرمان ورزشی در مقابل یک استادیوم مانند استادیوم قرار داده شده است.

وی با تشریح فرآیندهایی که منجر به مجسمه سازی برخی چهره ها می شود، بیان کرد: گاهی افراد خاصی در یک زمان خاص به دلیل یک رویه خاص، مشهور و دارای موفقیت اجتماعی و اجتماعی هستند. مثلا آقای دایی و مصادیق آن به دلیل ورزشکاری و محبوبیت عمومی اوست.

از او می پرسیم آیا ساخت چنین مجسمه هایی سلیقه ای است یا جایگاه خاصی دارد؟ پاسخ داد: تصمیم جمعی بود. یعنی مورد نیاز روح جامعه است. فرض کنید مردی یک قهرمان ملی است و مثل بقیه در آشفتگی باید برای او مجسمه درست کرد، مثلاً به معنای Mr. تختی نماد جامعه ورزش ایران است. گاهی اوقات یک مورد خاص است، مثلاً بنیاد جغرافیای ایران، ساخت مجسمه های افراد مرتبط با دانش جغرافیا و چسباندن به مکان خاصی را هدایت می کند.

وی ادامه داد: ساخت مجسمه برای مردی مانند آقای. علی دایی مدیون قدردانی با هوایی است که در جامعه ای ساخته می شود که انسان را احاطه کرده است. به طور کلی، وقتی صحبت از ساخت مجسمه یادبود یک شخص می شود، ممکن است یک شخصیت تاریخی یا مدرن وجود داشته باشد که در قید حیات نباشد. در واقع ساخت چنین آثاری متاثر از تصور و تصمیم سازمان های حرفه ای است. امروزه با مطالعه نمونه‌های تاریخی این گونه آثار در جوامع مختلف می‌توان مشاغلی را شناسایی کرد که دارای اختیارات قانون اساسی هستند، زیرا توانایی کار، سازماندهی و ایجاد شغل خود را دارند و بدون توجه به جامعه به بهترین وجه از آن لذت می‌برند.

این هنرمند درباره اینکه در انجام این کارها به چه نکاتی باید توجه کرد، می گوید: در اجرای آثار هایپررئال و کارهایی که مطابق با انتظارات مهم هستند، باید توجه کرد که هنرمند کیست، مهارت و توانایی و شرایط و امکانات چیست. و انجمن ها بودجه ای که تحویل می دهیم

وی با بیان اینکه در عکاسی علاوه بر شباهت‌ها، معنا نیز مهم است، گفت: اگر هنرمندان خود را عاقلانه انتخاب کنیم و به سراغ افراد حرفه‌ای برویم، قطعاً به نویسندگی اولیه دست خواهیم یافت. اما اگر بدون در نظر گرفتن طرف های حرفه ای عمل کنیم، نتیجه غیرضروری خواهد بود. مثلاً گاهی در شهرها هنگام استقبال از یک شهروند، به نظر می رسد قصد دارند به آن شخصیت احترام بگذارند یا چون شهرهای دیگر مجسمه ای برای آن چهره ساخته اند، مجبور می شوند و در نتیجه. ، به دلیل نداشتن دانش لازم، به هنرمندان و اماکن حرفه ای مانند سازمان حرفه ای مجسمه سازان (مجسمه سازان) مراجعه نمی کنند، نتیجه نامطلوب است.

این هنرمند تاکید می کند: انجمن مجسمه سازان ایران سازمانی است که می تواند به عنوان حلقه ارتباطی بین هنرمندان حرفه ای و دستگاه اجرایی، کار با کیفیت ارائه کند. امیدوارم تمام مراحل ساخت مجسمه درست و طبیعی پیش برود.

وی تصریح کرد: تشکیل انجمن شامل کارشناسانی در حوزه مجسمه سازی می شود که در این زمینه تخصص و تخصص دارند; قرار دادن سازمان های حرفه ای در زمینه مسائل حرفه ای در مدیریت حرفه ای مطمئناً به نتایج مطلوب منجر می شود. به دلیل عدم آگاهی از مسائل فنی در زمینه طراحی شهری و انتخاب سلیقه، فایده ای ندارد.

انتهای پیام/

[ad_2]
Source link

درباره ی admin_asooweb

مطلب پیشنهادی

چاپ پرچم تجاری (6)

چاپ پرچم ساحلی بادبانی انواع پرچم ساحلی بادبانی     در هم اکنون حاضر، چاپ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *