مبدل حرارتی صفحه ای چیست و چگونه کار می کند؟

مبدل حرارتی صفحه ای چیست و چگونه کار می کند؟
مبدل حرارتی, مبدل حرارتی صفحه ای بریز, انواع پلیت بریز, مبدل حرارتی صفحه ای دانفوس, مبدل جوشی, مبدل حرارتی صفحه ای جوشی دانفوس, قیمت مبدل حرارتی دانفوس, خرید مبدل حرارتی دانفوس, مبدل حرارتی صفحه ای دانفوس

لولهها عموما با د آرایش مربعی و مثلثی بر وری Tube Sheet نصب میشوند. سطح بیشتر مبدل صفحه ای نسبت به حجم یا وزن آن موجب كوچكتر بودن این مبدل نسبت به سایر انواع مبدل های حرارتی می شود که در نتیجه موجب سبك تر شدن مبدل گشته و نصب و جانمایی آسان تری را نیز در پی دارد. نصب آسان که به زمان کمی نیاز دارد – به دلیل واحدهای ساختمانی از پیش مونتاژ شده و قابل حمل. وی افزود: بهینهسازی مصرف انرژی و بازیافت حرارتی، به عنوان مهم ترین چالش های مهندسی در سال های پیش رو مورد توجه قرار داد و رفع این چالش ها از دیگر اهداف و رویکردهای شرکت صنایع پیشرفته رضوی بوده است. این مبدل هپاکو که از نوع صفحه ای است در مکان های مسکونی ، صنعتی و تجاری مورد استفاده قرار می گیرند و همچنین به دلیل اتلاف انرژی کمتر و طول عمر بیشتر در بازار مورد توجه قرار گرفته است. همانطور که اشاره کردیم تفاوت پلیت و پتری دیش تنها در نوع تلفظ این کلمات است و از لحاظ کارایی، کارآیی مشترکی دارند.

انواع پلیت بریز

دلیل انتخاب نام مبدل حرارتی پلیت یا صفحه ای برای این مبدل، وجود صفحات فلزی نازکی است که به کمک آن ها تبادل حرارت صورت میگیرد. سرویس کردن مبدل های Diabon بسیار راحت و مقاومت حرارتی کافی دارند. همانگونه که می دانیم مبدل های حرارتی قلب هر کارخانه ای است چه با هدف گرم کردن، سرد کردن، پاستوریزه کردن، و یا گرم کردن UHT، لذا در ذیل به انواع مبدل حرارتی صفحه ای که یکی از پرکاربردترین مبدل ها در صنایع مختلف هستند، می پردازیم. یکی از پر فروش ترین و پر بازده ترین مبدل ها که به صورت صفحه ای می باشد، مبدل حرارتی صفحه ای هپاکو است که به صورت یک پارچه (Brazed) طراحی و تولید می گردد. مبدل های حرارتی تجهیزاتی صنعتی می باشند که به کمک آنها می توان در اثر تماس غیر مستقیم دو سیال، سیال دیگر را گرم یا سرد کرد. 6. تعداد صفحات و مقیاس تراکم پذیری آن ها که خطای مقیاس تراکم پذیری نباید بیش از ۰/۲ (دو دهم ) میلی متر تجاوز کند و فشار موازی صفحات باید در حد ۲ میلی متر باشد. انعطاف پذیری در تغییر ظرفیت ، نگهداری آسان و تبادل حرارت بالا از جمله ویژگی های مهم این نوع مبدل ها است.

با توجه به نوع سیال در گردش در مبدل حرارتی صفحه ای ، جنس صفحات پلیت می تواند استیل ، تیتانیوم یا نیکل باشد. یکی دیگر از مشخصات مبدل حرارتی صفحه ای هپاکو مدل HP-300 جنس بدنه ی آن است که از استنلس استیل 316 می باشد. جریان متقاطع (cross-flow): یکی از سیال ها از یک جهت و سیال دیگر در جهت عمود بر آن جریان دارد. میتوان گفت که ساختمان مبدلهای پوسته و لوله شامل تعدادی لوله است که در داخل یک استوانه قرار میگیرند و دو سیال مورد نظر که یکی سرد و دیگری گرم است، بدون اینکه بطور مستقیم بایکدیگر برخورد کنند از طریق دیواره فلزی لولهها با یکدیگر تبادل حرارت خواهند کرد. قیمت مبدل حرارتی با توجه به تنوع مدل و برند های موجود در بازار متفاوت است، لازم به ذکر است که قیمت های ارائه شده در مجموعه دماتجهیز به روز بوده و تخفیف های مورد نظر مصرف کنندگان در این قیمت ها لحاظ گردیده است. بخاطر دوبله بودن واشرها در قسمت ورودی و خروجی سیال به مبدل ، امکان نشتی بین دو سیال از بین می رود و در صورت نشتی هر یک از آنها ، سیال فقط به بیرون مبدل نشت کرده و قابل مشاهده است .

Th is data was g en​erat ed by GSA Con tent G ener​ator DE᠎MO!

این شکل بندی ، همچنین در حالتیکه یک یا هر دو سیال سرد و گرم ، در فشار زیاد باشند ، مناسب است. مشخصات اساسی سطح برای هر طرف سیال را با j یا Nu و f نشان می دهند. جریان سیال به وسیله لوله هدایت کننده وارد مبدل شده و بین صفحات پخش می شود . صفحات فشار داده می شوند تا در زاویه سمت راست جهت جریان مایعی که از کانال ها در مبدل حرارتی عبور می کند ، دهانه هایی ایجاد شود. مبدل صفحه ای چیست. در این مطلب سعی خود را بر آن داشته ایم مختصری مفاهیم کلیدی پاستور کردن یا پاستوریزه کردن و تفاوت آن را با هموژن کردن یا هموژنیزه کردن، توضیح دهیم و سپس به پاستوریزاتور ها و انواع مبدل های حرارتی صفحه ای و برند های اورجینال این صنعت و مدل های موجود در بازار ، بپردازیم. در مبدل حرارتی بریز ، لبه ی صفحات و قسمت های مشخصی از آنها طبق یک الگوی مشخص به یکدیگر جوش خورده است. باید توجه داشت وقتی صفحات پلیت در کنار یکدیگر قرار می گیرند ساختار لانه زنبوری در لبه ی صفحات ایجاد می شود. دوبل بودن واشر های جدا کننده سیالات در کانکشن ها منجر به نداشتن نشتی و ترکیب نشدن دو سیال با یکدیگر خواهد شد.  Th is ᠎post was wri​tt en  wi᠎th G SA Co ntent Ge nera​tor DE MO !

درباره ی admin_asooweb

مطلب پیشنهادی

چاپ پرچم تجاری (6)

چاپ پرچم ساحلی بادبانی انواع پرچم ساحلی بادبانی     در هم اکنون حاضر، چاپ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *