طرح پدافندی تامین آب شرب پایدار شهرکرد اجرا می‌شود

[ad_1]

ایسنا/چهارمحال و بختیاری معاونت عمرانی استانداری چهارمحال و بختیاری گفت: مطالعات لازم برای احداث دو خط پدافندی برای انتقال آب پایدار برای شهرکرد انجام و عملیات اجرایی آن به‌زودی آغاز خواهد شد، پیش‌بینی می‌شود مشکل قطعی و افت فشار آب تا ۱۰ روز آینده حل شود.

به‌ گزارش ایسنا به نقل از روابط‌عمومی استانداری چهارمحال و بختیاری، در پی افت فشار و قطعی آب در برخی مناطق شهر شهرکرد در هفته گذشته و به وجود آمدن مشکلاتی برای شهروندان، سرپرست معاونت عمرانی استانداری، فرماندار و مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بازدیدی از روند عملیات اجرایی نیروهای شرکت آبفا برای حل مشکل داشتند.

علی حیدری-  سرپرست معاونت عمرانی استانداری چهارمحال و بختیاری با اشاره به دستور ویژه استاندار برای حل مشکل قطعی و افت فشار آب در شهرکرد، اظهار کرد: در پی بحران به‌وجود آمده برای تامین آب شرب مردم شهرکرد، استاندار تاکید ویژه برای حل مشکل در کوتاه‌ترین زمان ممکن داشتند.

وی افزود: در اولین گام ۱۹ تانکر آبرسان برای تامین آب مخازن از سطح چهارمحال و بختیاری و استان‌های معیین فراخوان داده شد، همچنین شش حلقه چاه به شبکه توزیع آب شرب شهرکرد اضافه شده است.

حیدری یادآور  شد: برای تکمیل فرآیند پمپاژ آب به مخازن آب شرب شهرکرد حدود چهار کیلومتر لوله‌کشی برای انتقال آب انجام شد، مطالعات لازم برای احداث دو خط پدافندی برای انتقال آب پایدار برای شهرکرد انجام شد و عملیات اجرایی آن به‌زودی آغاز خواهد شد.

معاونت عمرانی استانداری چهارمحال و بختیاری با درخواست از مردم شهرکرد برای صرفه‌جویی در مصرف آب شرب برای گذر از بحران فعلی، تصریح کرد: پیش‌بینی می‌شود تا ۱۰ روز آینده مشکل کمبود و قطعی آب شرب در شهرکرد به‌طور اساسی حل شود، البته مشکل تاحدودی با تلاش‌های صورت گرفته حل شده است.

اضافه شدن شش حلقه چاه برای تامین آب شرب شهرکرد 

در ادامه احمدرضا محمدی- مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب چهارمحال و بختیاری با اشاره به استقرار سامانه سرد در شهرستان کوهرنگ، اظهار کرد: برودت هوا و عدم ذوب یخ موجب کاهش شدید دبی آب چشمه کوهرنگ شد، مهم‌ترین منبع تامین آب شرب شهرکرد این چشمه است.

وی افزود: از یکماه قبل جلسات پایش تنش آبی چهارمحال و بختیاری برای تمهیدات لازم و اقدامات پیشگیرانه برگزار شد و اقدامات لازم مشتمل بر تهیه طرح تامین آب در مواقع بحران انجام شد.

محمدی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در خصوص حل مشکل قطعی و افت فشار آب در شهرکرد، عنوان کرد: بلافاصله در پی کاهش شدید جریان چشمه آب کوهرنگ شناسائی چاه‌های تامین آب باکیفیت در دستور کار قرار گرفت، همچنین طی ۲۴ ساعت چهار کیلومتر خط انتقال اجرا و شش حلقه چاه نیز به منابع تامین آب شرب شهرکرد اضافه شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب چهارمحال و بختیاری گفت: از مردم درخواست می‌کنیم تا زمان حل کامل مشکل قطعی و افت فشار آب در شهرکرد صرفه‌جویی کنند، عملیات پدافندی تامین آب شرب پایدار شهرکرد آغاز شده است.

وی بیان کرد: در روزهای اخیر در محله منظریه شاهد قطعی آب بودیم، در تلاش بودیم با افت فشار آب مصرف را مدیریت کنیم تا با قطعی آب مواجه نشویم، اما افزایش مصرف منجر به قطعی شد، بنابراین تا زمانیکه ارتفاع مخازن تامین آب شرب افزایش پیدا نکند، شاهد افت فشار آب و قطعی در ساختمان‌های مرتفع خواهیم بود تا ۱۰روز آینده مشکل کمبود اب حل خواهد شد.

انتهای پیام

[ad_2]
مهمترین خبرهای روز

درباره ی admin_asooweb

مطلب پیشنهادی

چاپ پرچم تجاری (6)

چاپ پرچم ساحلی بادبانی انواع پرچم ساحلی بادبانی     در هم اکنون حاضر، چاپ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *