رونق گردشگری در گرو توجه واقعی به دفاتر مسافرتی است

[ad_1]

رونق  گردشگری در گرو توجه واقعی به دفاتر  مسافرتی است

ایسنا/ایلام رئیس انجمن حرفه‌ای دفاتر گردشگری استان ایلام گفت: توجه به دفاتر و آژانس‌های گردشگری اساس رونق این صنعت مهم است که متاسفانه مورد کم توجهی قرار گرفته است.

«محمدرضا جمشیدیان» در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: پایه و اساس بخش گردشگری دفاتر و آژانسهای مسافرتی هستند چون  دفاتر خدمات مسافرتی مسافر و گردشگر را به استان می‌آورند و زمینه‌ی  بهره‌مندی هتل‌ها و مسافر پذیرها و اقامتگاه‌های بوم گردی را فراهم و زمینه کمک به اقتصاد گردشگری را مهیا می‌کنند.
وی گفت: این دفاتر هستند که هم تبلیغات می کنند و هم مسافران را جذب می‌کنند اما متاسفانه در بسیاری از تصمیم گیری ها این دفاتر دیده نمی شوند و حضورشان کمرنگ است در  صورتی که پایه‌ی اساسی  نمایشگاه‌های گردشگری دفاتر هستند.
رییس انجمن دفاتر  گردشگری استان ایلام تاکید کرد: دفاتر  مسئولیت مستقیم آوردن مسافر به  استان ها را بر عهده دارند بنابراین فعالیت راهنمایان گردشگری بدون حضور فعال دفاتر نمی‌تواند اقتصاد گردشگری را  رونق دهد.
جمشیدیان  با طرح این سوال که آیا یک اقامت بوم گردی بدون هماهنگی با دفاتر و به تنهایی و بدون هم افزایی می تواند مسافر را وارد استان کند ؟ ادامه داد:  باید حتماً یک آژانس دفتر مسافرتی زمینه این مهم را فراهم کند.
وی ادامه داد:  متاسفانه بسیاری از فعالیتهای ما کارشناسی شده نیست، به همین دلیل استان ما با وجود داشتن پتانسیل های مهم و سرمایه‌های گران‌سنگ طبیعی و گردشگری که در کشور و حتی در دنیا بی‌نظیر است  آنگونه که باید در این صنعت رشد نکرده‌ایم.
این فعال گردشگری گفت: در سال های اخیر سعی کرده‌ایم که دره « ویژ درون» در استان ایلام  را ساماندهی و در سطح جهانی معرفی کنیم اما موانعی دست و پا گیر وجود دارد که نه تنها به گردشگر و فعالان این عرصه کمکی نمی کند بلکه موجب دلزدگی و دلسردی نیز می‌شود.
رییس انجمن دفاتر مسافرتی استان ایلام ادامه داد: امروز متاسفانه دفاتر ما به جایی رسیده اند که امهال تسهیلات را بزرگترین آرمان خود می‌دانند چون  درآمدی ندارند در جایگاه خود نیستند.
جمشیدیان تصریح کرد: درک جایگاه دفاتر و آژانس‌های مسافرتی در دفاتر خیلی مهم است و  رنگ و بوی دفاتر در این استانهای برخودار و استانهای محروم و کم‌برخوردار بسیار با هم متفاوت است ، به این ترتیب که دفاتر در استان‌های برخوردار  می‌توانند اسپانسر شوند اما فعالان گردشگری استانهای محروم امهال تسهیلات را به عنوان مهمترین دغدغه خواد اعلام می کنند که این شرایط زنگ خطری برای صنعت گردشگری است.
وی گفت: انجمن به عنوان نماینده دفاتر این خواسته یعنی امهال وام  را پیگیری می‌کنیم اما خود فعالان گردشگری هم می‌دانند که این خواسته در صورت تحقق یک مسکن است در صورتی که  باید زمینه‌ای  فراهم باشد که دفاتر  نیازی به وام و تسهیلات نداشته باشند و حتی افرادی دیگر را تحت پوشش قرار بدهند و به فکر انجام مسئولیت‌های اجتماعی باشند.
رئیس انجمن دفاتر گردشگری استان ایلام با بیان اینکه این انجمن‌ها  هم بدون کمک دولت  نمی تواند کمکی به فعالان و مسئولان دفاتر کند،  از فعالیت ۵۸ دفتر فعال گردشگری در استان خبر داد و گفت : اکثر  این دفاتر قادر به تامین هزینه های خود هم نیستند و خود فعالان گردشگری هم این درد را می‌توانند تبیین کنند و هم درمان آن را می دانند اما متاسفانه درمانگر نیست چرا که اگر درمانگر باشد یک جراحی و درمان می‌تواند دفاتر گردشگری را در مسیر رشد قرار دهد.

انتهای پیام

[ad_2]
مهمترین خبرهای روز

درباره ی admin_asooweb

مطلب پیشنهادی

چاپ پرچم تجاری (6)

چاپ پرچم ساحلی بادبانی انواع پرچم ساحلی بادبانی     در هم اکنون حاضر، چاپ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *